Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funktionella skidkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 330222" data-attributes="member: 33485"><p>Eftersom disskussionen angående olika material osv är rätt så uttömd tänker jag istället ge en rekomendation på en jacka.</p><p></p><p>Tierra Interpido har jag kört på den senaste säsongen, grymt smarta lösningar, tight passform med stretch på bra ställen så att den är ruggigt tight är inga problem. Gore-Tex XCR, jag gillar det. Inga fickor som kan hamna under avlastarbälten osv, ventilationen sitter på bröstet, ganska långt ut på sidorna, så du slipper ha en massa strul med att lyfta armar, ta av väska osv. Tokig hållbarhet, har haft många stenträffar osv, inte en tillstymmelse till hål. Plasten över alla dragkedjor håller grymt bra, något de haft problem med tidigare år men det är åtgärdat tack vare annan leverantör. Luvan är såpass stor att jag får den över min fullfacehjälm och en hög krage gör att endast nästippen tittar fram.</p><p>Två stora fickor på brsötet är perfekt för radio osv, alla dragkedjor är lätta att manöverera med en hand, även då du har tjocka vantar på dig.</p><p></p><p>Ha et par byxor med hög midja under för jackan är ganska kort och saknar snölås, men alla vettiga människor åker ändå med höga byxor så det är inget problem. Jackan lät men ändå styv så tillskillnad frånj många andra märken blir den aldrig sladdrig eller knölig.</p><p></p><p></p><p>Om detta nu inte är övertygande nog så kommer även fjällräddningen i lappland köra med denna jacka nästa säsong, det tycker åtminstonde jag är ett gott betyg.</p><p></p><p></p><p>Har aldrig blivit blöt vid någon aktivitet, har den som åretruntjacka, dåinnefattas också en fjällvandring i 25 sekundmeter och spöregn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 330222, member: 33485"] Eftersom disskussionen angående olika material osv är rätt så uttömd tänker jag istället ge en rekomendation på en jacka. Tierra Interpido har jag kört på den senaste säsongen, grymt smarta lösningar, tight passform med stretch på bra ställen så att den är ruggigt tight är inga problem. Gore-Tex XCR, jag gillar det. Inga fickor som kan hamna under avlastarbälten osv, ventilationen sitter på bröstet, ganska långt ut på sidorna, så du slipper ha en massa strul med att lyfta armar, ta av väska osv. Tokig hållbarhet, har haft många stenträffar osv, inte en tillstymmelse till hål. Plasten över alla dragkedjor håller grymt bra, något de haft problem med tidigare år men det är åtgärdat tack vare annan leverantör. Luvan är såpass stor att jag får den över min fullfacehjälm och en hög krage gör att endast nästippen tittar fram. Två stora fickor på brsötet är perfekt för radio osv, alla dragkedjor är lätta att manöverera med en hand, även då du har tjocka vantar på dig. Ha et par byxor med hög midja under för jackan är ganska kort och saknar snölås, men alla vettiga människor åker ändå med höga byxor så det är inget problem. Jackan lät men ändå styv så tillskillnad frånj många andra märken blir den aldrig sladdrig eller knölig. Om detta nu inte är övertygande nog så kommer även fjällräddningen i lappland köra med denna jacka nästa säsong, det tycker åtminstonde jag är ett gott betyg. Har aldrig blivit blöt vid någon aktivitet, har den som åretruntjacka, dåinnefattas också en fjällvandring i 25 sekundmeter och spöregn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funktionella skidkläder
Tillbaka
Topp