Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funktionella skidkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 330586" data-attributes="member: 16052"><p>Grymt intressant tråd och kul med de väldigt olika infallsvinklarna på samma problem. Det finns massvis med sanna ord ord sagda här men något jag ställer mig frågande till är hur north face kan komma upp i diskussionen. De enda deras R&D team har gjort under de senaste 10-15 åren är flyttat till kina och streamat produktionen i princip. Ok, det har utvecklat en jacka (syftar på thinkerjackan) som varit ok. Rätta mig gärna om jag har fel!</p><p></p><p>Handskar.</p><p>Har kört Hestra RSL comp länge, insmorda 4-5 ggr per år, ett antal grabbar i parken så har de hålt ca 4 säsonger (ca 200 dagar). Sedan 1999 har jag även kört ett par långa handskar hestra philipp raoux vilka fick uruselt betyg i recensionerna men mina är hela utan hål, insmorda 3-4 ggr per säsong. Sköter man grejorna så så har man inte de problem som tas upp i recensionerna. Vid toppturer kör jag med längåkningshandskar typ lillsport upp och byter sedan till något av det andra paret beroende på snöförhållande o väder.</p><p></p><p>Kläder ligger jag på MnO:s och nojlas sida då jag känner att deras argument liknar mina egna, men det kan också bero att jag aldrig testat några vettiga versioner av de material som chrtur o company tar upp. Man är ju alltid rädd för det man inte känner till och GTX blir ju ett safecard om man inte har möjligheten o testa. Kör för övrigt en Nike-jacka köpt på en outlet i usa för femhundra spänn.....det var en nödlösning som blev en av mina mest uppskattade skaljackor någonsin. Det såg lite tam ut i dragkedjan fram men har vägrat gå sönder även vid flertalet krascher. Lätt och hållbart är nog min framtida melodi. Kan ju bara instämma att GTX inte är gjort för att gå uppför.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 330586, member: 16052"] Grymt intressant tråd och kul med de väldigt olika infallsvinklarna på samma problem. Det finns massvis med sanna ord ord sagda här men något jag ställer mig frågande till är hur north face kan komma upp i diskussionen. De enda deras R&D team har gjort under de senaste 10-15 åren är flyttat till kina och streamat produktionen i princip. Ok, det har utvecklat en jacka (syftar på thinkerjackan) som varit ok. Rätta mig gärna om jag har fel! Handskar. Har kört Hestra RSL comp länge, insmorda 4-5 ggr per år, ett antal grabbar i parken så har de hålt ca 4 säsonger (ca 200 dagar). Sedan 1999 har jag även kört ett par långa handskar hestra philipp raoux vilka fick uruselt betyg i recensionerna men mina är hela utan hål, insmorda 3-4 ggr per säsong. Sköter man grejorna så så har man inte de problem som tas upp i recensionerna. Vid toppturer kör jag med längåkningshandskar typ lillsport upp och byter sedan till något av det andra paret beroende på snöförhållande o väder. Kläder ligger jag på MnO:s och nojlas sida då jag känner att deras argument liknar mina egna, men det kan också bero att jag aldrig testat några vettiga versioner av de material som chrtur o company tar upp. Man är ju alltid rädd för det man inte känner till och GTX blir ju ett safecard om man inte har möjligheten o testa. Kör för övrigt en Nike-jacka köpt på en outlet i usa för femhundra spänn.....det var en nödlösning som blev en av mina mest uppskattade skaljackor någonsin. Det såg lite tam ut i dragkedjan fram men har vägrat gå sönder även vid flertalet krascher. Lätt och hållbart är nog min framtida melodi. Kan ju bara instämma att GTX inte är gjort för att gå uppför. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funktionella skidkläder
Tillbaka
Topp