Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funktionella skidkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vozie" data-source="post: 602675" data-attributes="member: 101380"><p>Handskar: Det enda som fungerat för mig är \"Goretex skal\" - dvs. typ tumvantar i tre lagers Goretex utan foder. När jag höll på med alpinism var det standard och jag har alltid undrat varför inte skidåkare använder det systemet.</p><p>Köp dem så \"rena\" som möjligt (dock vill man ha ett antiglidmaterial i greppet för att hålla i stavar och liftpinnar)och absolut utan foder - och så dyra som möjligt. I dessa kan man stoppa precis vad man vill, typ fleece handskar för 15 spänn. De är väldigt täta och andas och skulle de ändå bli våta torkar de på en sekund och man kan ha ett par extra foder i ryggan. </p><p>Det blir tumvantar då, men vill man ha dem mer \"tekniska\" (kunna hantera grejer med dem)så kan man handla dem lite tighta - då får man en viss greppkontroll genom skalet. Men annars funkar det bra att jobba med innervanten om man ska fixa med ryggan eller så.</p><p>De är hållbara jag har haft två par på 15 år. Har köpt båda paren i Chamonix och inget har haft nåt märke, förutom Goretex deklarationen, det senaste paret kostade ca. 800 kr.</p><p>Dock: är det regnblandad snö fungerar inte ens dessa - det enda som hjälper då ett par trädgårdshandskar i kraftig gummi. Det kan bereda viss glädje att vinka till en guide som kör med samma grej...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vozie, post: 602675, member: 101380"] Handskar: Det enda som fungerat för mig är \"Goretex skal\" - dvs. typ tumvantar i tre lagers Goretex utan foder. När jag höll på med alpinism var det standard och jag har alltid undrat varför inte skidåkare använder det systemet. Köp dem så \"rena\" som möjligt (dock vill man ha ett antiglidmaterial i greppet för att hålla i stavar och liftpinnar)och absolut utan foder - och så dyra som möjligt. I dessa kan man stoppa precis vad man vill, typ fleece handskar för 15 spänn. De är väldigt täta och andas och skulle de ändå bli våta torkar de på en sekund och man kan ha ett par extra foder i ryggan. Det blir tumvantar då, men vill man ha dem mer \"tekniska\" (kunna hantera grejer med dem)så kan man handla dem lite tighta - då får man en viss greppkontroll genom skalet. Men annars funkar det bra att jobba med innervanten om man ska fixa med ryggan eller så. De är hållbara jag har haft två par på 15 år. Har köpt båda paren i Chamonix och inget har haft nåt märke, förutom Goretex deklarationen, det senaste paret kostade ca. 800 kr. Dock: är det regnblandad snö fungerar inte ens dessa - det enda som hjälper då ett par trädgårdshandskar i kraftig gummi. Det kan bereda viss glädje att vinka till en guide som kör med samma grej... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funktionella skidkläder
Tillbaka
Topp