Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funshapes og "plog"-effekt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 900499" data-attributes="member: 83225"><p>Jag är böjd att hålla med Hasse. Pintailen sjunker och man får en skida som lutar mot snön istället för att ligga på snön med vinkel i fallinjen. Sen på samma sätt tror jag på att en mjukare tip (som har de förutsättningarna som du pratar om Nojlas) kommer att resa sig ännu mer. Proportionerna mellan styvhet och bredd/höjd på nosen borde ju generera bärighet. Och så länge bärigheten över hela skidan matchas så kommer en str yta att formas till en plog. Har vi inte några fysiker här som kan räkna lite på vinklar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 900499, member: 83225"] Jag är böjd att hålla med Hasse. Pintailen sjunker och man får en skida som lutar mot snön istället för att ligga på snön med vinkel i fallinjen. Sen på samma sätt tror jag på att en mjukare tip (som har de förutsättningarna som du pratar om Nojlas) kommer att resa sig ännu mer. Proportionerna mellan styvhet och bredd/höjd på nosen borde ju generera bärighet. Och så länge bärigheten över hela skidan matchas så kommer en str yta att formas till en plog. Har vi inte några fysiker här som kan räkna lite på vinklar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funshapes og "plog"-effekt
Tillbaka
Topp