Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Furberg Snowboards, længd på friåkningsbrædor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 878950" data-attributes="member: 66286"><p>Börja med att lägga in länkar som fungerar.</p><p>Sen är det ju väldigt svårt att säga vilken längd som passar med tanke på hur lite info vi får om brädorna. Du har kommit på något som ska göra friåkningsbrädor ofantligt mycket bättre. Men vad?</p><p></p><p>Det finns ju bredare brädor för att kompensera för bredare fötter. En bredare bräda behöver inte nödvändigtvis vara jättelång för att ge bra flyt i puder (det jag tolkar att du menar med friåkning). Alltså skulle jag personligen kunna överväga attgå ner från 172 till 169 om brädan var ganska bred.</p><p></p><p>Brädor med fokus på puder är ofta s.k tapered, alltså smalare bak än fram, för att ge bra flyt. En tapered bräda behöver inte heller vara lika lång. Så jag skulle kunna överväga att kliva ner några cm.</p><p></p><p>Om man gjorde en spikrak bräda med en skärradie på 2-300m skulle jag kanske kunna tänka mig att köra på 180-90cm... <a href="http://2.bp.blogspot.com/_QKvKs2yPi3o/TSs1Tum7oKI/AAAAAAAAAeE/w_9i9vSQLWs/s1600/IMG_0413.JPG" target="_blank">http://2.bp.blogspot.com/_QKvKs2yPi3o/TSs1Tum7oKI/AAAAAAAAAeE/w_9i9vSQLWs/s1600/IMG_0413.JPG</a> </p><p></p><p>Men om min favoritmått just nu är 169cm så jag lägger nog min röst på 167</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 878950, member: 66286"] Börja med att lägga in länkar som fungerar. Sen är det ju väldigt svårt att säga vilken längd som passar med tanke på hur lite info vi får om brädorna. Du har kommit på något som ska göra friåkningsbrädor ofantligt mycket bättre. Men vad? Det finns ju bredare brädor för att kompensera för bredare fötter. En bredare bräda behöver inte nödvändigtvis vara jättelång för att ge bra flyt i puder (det jag tolkar att du menar med friåkning). Alltså skulle jag personligen kunna överväga attgå ner från 172 till 169 om brädan var ganska bred. Brädor med fokus på puder är ofta s.k tapered, alltså smalare bak än fram, för att ge bra flyt. En tapered bräda behöver inte heller vara lika lång. Så jag skulle kunna överväga att kliva ner några cm. Om man gjorde en spikrak bräda med en skärradie på 2-300m skulle jag kanske kunna tänka mig att köra på 180-90cm... [URL]http://2.bp.blogspot.com/_QKvKs2yPi3o/TSs1Tum7oKI/AAAAAAAAAeE/w_9i9vSQLWs/s1600/IMG_0413.JPG[/URL] Men om min favoritmått just nu är 169cm så jag lägger nog min röst på 167 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Furberg Snowboards, længd på friåkningsbrædor?
Tillbaka
Topp