Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
FWT 2013 -chatten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STORPOTATEN" data-source="post: 1005171" data-attributes="member: 12924"><p>Visst är det så. Men inga klår jänkarna när det gäller patriotism.</p><p></p><p>Personligen ger jag inte så mycket för kriteriet "creativity", vilket ger åkarna möjligheter till skråande, småskuttande och allmän flackåkning. Ok, småskuttande är väl att ta i, det är ju ändå ganska saftiga hopp de gör. Men det är ju pga. av att det inte blir några konsekvenser om man bommar. Dvs, terrängen är inte tillräckligt seriös. Men ser inte mycket till upp-och ner-flygning på Bec des Rosses tex (förutom i slutet då). </p><p></p><p>Näe, i mina ögon skall det vara seriös terräng, snabb och aggressiv åkning i fallinjen, och stora stompade hopp. Face med minst 500 fhm och rejält brant.</p><p>Ojdå, låter som jag uppskattar Reine's åkning, och visst tusan gör jag det. Men jag tycker också att detta tävlingsformat behövs, för det finns tillräckligt med "jib-tävlingar" såsom Red Bull Linecatcher och Red Bull Cold Rush.</p><p></p><p>Näe, fram för mer klassisk Big Mountain!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STORPOTATEN, post: 1005171, member: 12924"] Visst är det så. Men inga klår jänkarna när det gäller patriotism. Personligen ger jag inte så mycket för kriteriet "creativity", vilket ger åkarna möjligheter till skråande, småskuttande och allmän flackåkning. Ok, småskuttande är väl att ta i, det är ju ändå ganska saftiga hopp de gör. Men det är ju pga. av att det inte blir några konsekvenser om man bommar. Dvs, terrängen är inte tillräckligt seriös. Men ser inte mycket till upp-och ner-flygning på Bec des Rosses tex (förutom i slutet då). Näe, i mina ögon skall det vara seriös terräng, snabb och aggressiv åkning i fallinjen, och stora stompade hopp. Face med minst 500 fhm och rejält brant. Ojdå, låter som jag uppskattar Reine's åkning, och visst tusan gör jag det. Men jag tycker också att detta tävlingsformat behövs, för det finns tillräckligt med "jib-tävlingar" såsom Red Bull Linecatcher och Red Bull Cold Rush. Näe, fram för mer klassisk Big Mountain! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
FWT 2013 -chatten
Tillbaka
Topp