Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rauta" data-source="post: 1203959" data-attributes="member: 172985"><p>Jag tänkte kidnappa tråden lite grann då det är svårt att navigera i skiddjungeln. </p><p></p><p>Jag skulle kalla mig själv medelåkare av den enkla anledningen att jag inte är nybörjare. Jag känner mig trygg i backen även om det blir ganska långa svängar i svart pist samt lite extra navigerande i isfyllda backar.</p><p>Jag bor i södra delen av landet och det blir därför bara skidåkning 1-2 veckor per år och jag har därför valt att hyra utrustning. Problemet är att jag aldrig är nöjd med utrustningen jag fått och jag vet inte om det är skidorna eller pjäxorna men kan konstatera att jag aldrig blivit bekväm med utrustningen, detta trots att jag gått tillbaka till uthyraren och bytt utrustning ett antal gånger. Jag har därför beslutat mig för att köpa ett par pjäxor men funderar även på skidor. Jag tror jag vet vilka pjäxor jag ska köpa men har ingen koll på skidor och blir inte klokare när jag läser recensioner på nätet. På ett ställe läser jag att skidan är bra för medelåkare och på en annan står det avancerad. </p><p></p><p>Jag skulle säga att jag åker 90 % i pist men vill även kunna äventyra lite utanför pisten. Som jag nämnde anser jag mig vara en medelgod åkare men kan känna att självförtroendet tryter när det bli alltför isigt i backen. Jag vill ha en skida som gör sig väl i både isiga och uppkörda förhållanden i pisten.</p><p></p><p>Är det någon som kan rekommendera märke och modell? Jag är 179 cm lång och pendlar mellan 90-95 kg i vikt.</p><p></p><p>Vänligen,</p><p></p><p>Rauta</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rauta, post: 1203959, member: 172985"] Jag tänkte kidnappa tråden lite grann då det är svårt att navigera i skiddjungeln. Jag skulle kalla mig själv medelåkare av den enkla anledningen att jag inte är nybörjare. Jag känner mig trygg i backen även om det blir ganska långa svängar i svart pist samt lite extra navigerande i isfyllda backar. Jag bor i södra delen av landet och det blir därför bara skidåkning 1-2 veckor per år och jag har därför valt att hyra utrustning. Problemet är att jag aldrig är nöjd med utrustningen jag fått och jag vet inte om det är skidorna eller pjäxorna men kan konstatera att jag aldrig blivit bekväm med utrustningen, detta trots att jag gått tillbaka till uthyraren och bytt utrustning ett antal gånger. Jag har därför beslutat mig för att köpa ett par pjäxor men funderar även på skidor. Jag tror jag vet vilka pjäxor jag ska köpa men har ingen koll på skidor och blir inte klokare när jag läser recensioner på nätet. På ett ställe läser jag att skidan är bra för medelåkare och på en annan står det avancerad. Jag skulle säga att jag åker 90 % i pist men vill även kunna äventyra lite utanför pisten. Som jag nämnde anser jag mig vara en medelgod åkare men kan känna att självförtroendet tryter när det bli alltför isigt i backen. Jag vill ha en skida som gör sig väl i både isiga och uppkörda förhållanden i pisten. Är det någon som kan rekommendera märke och modell? Jag är 179 cm lång och pendlar mellan 90-95 kg i vikt. Vänligen, Rauta [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Tillbaka
Topp