Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rauta" data-source="post: 1203964" data-attributes="member: 172985"><p>Hej och tack för svar.</p><p>Jag bor i Blekinge så jag tror inte det finns någon bra butik i närheten. Vad gäller hyra av skidor så upplever jag att jag fått betydligt bättre utrustning när jag hyrt i utlandet, det jag hyrt på olika skidorter i Sverige har känts ganska slitet. Jag förstår dock ditt resonemang om att det ingår merkostnader vid köp av skidor, men jag får å andra sidan garanterat bra skidor.</p><p>Vad gäller pjäxor så har jag funderat på att köpa online så att jag kan skicka tillbaka dem om de inte sitter bra. Har jag ett par pjäxor som sitter bra kan jag ju sedan betala för en bootfit när jag nästa gång besöker en skidort för att pjäxorna ska sitta ännu bättre.</p><p></p><p>Det är ju förstås ingen ultimat lösning men kanske en nödlösning. När jag senast åkte skidor tog jag barnen till en rekommenderat barnvänlig ort (Branäs) men där sålde de varken skidor eller pjäxor. Om man nästa gång åker till Sälen eller Åre är det ju inga problem dock.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rauta, post: 1203964, member: 172985"] Hej och tack för svar. Jag bor i Blekinge så jag tror inte det finns någon bra butik i närheten. Vad gäller hyra av skidor så upplever jag att jag fått betydligt bättre utrustning när jag hyrt i utlandet, det jag hyrt på olika skidorter i Sverige har känts ganska slitet. Jag förstår dock ditt resonemang om att det ingår merkostnader vid köp av skidor, men jag får å andra sidan garanterat bra skidor. Vad gäller pjäxor så har jag funderat på att köpa online så att jag kan skicka tillbaka dem om de inte sitter bra. Har jag ett par pjäxor som sitter bra kan jag ju sedan betala för en bootfit när jag nästa gång besöker en skidort för att pjäxorna ska sitta ännu bättre. Det är ju förstås ingen ultimat lösning men kanske en nödlösning. När jag senast åkte skidor tog jag barnen till en rekommenderat barnvänlig ort (Branäs) men där sålde de varken skidor eller pjäxor. Om man nästa gång åker till Sälen eller Åre är det ju inga problem dock. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Tillbaka
Topp