Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1204018" data-attributes="member: 83225"><p>Nu vill jag vara motvalls igen. En pjäxa som hamnar på en för hög nivå för dig kan snarare hindra din utveckling. Om pjäxan är för styv och kräver för mycket finns en risk att den tvingar bak dig. Det kan innebära att du upplever åkningen som obehaglig och hindrar istället utveckling. Den där balansen är hårfin. Min största utveckling hade jag när jag bytte till en betydligt snällare pjäxa och upplevde att jag helt plötsligt kunde kontrollera skidorna. Det blev en aha-upplevelse av att ”jaha, går skidor att styra så här”. Mina tidigare pjäxor hade varit för stuva och satt för hårt helt enkelt. Jag hade upplevt att de hindrade mig att styra skidan, men utan att jag förstod det när jag inte hade nåt att jämföra med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1204018, member: 83225"] Nu vill jag vara motvalls igen. En pjäxa som hamnar på en för hög nivå för dig kan snarare hindra din utveckling. Om pjäxan är för styv och kräver för mycket finns en risk att den tvingar bak dig. Det kan innebära att du upplever åkningen som obehaglig och hindrar istället utveckling. Den där balansen är hårfin. Min största utveckling hade jag när jag bytte till en betydligt snällare pjäxa och upplevde att jag helt plötsligt kunde kontrollera skidorna. Det blev en aha-upplevelse av att ”jaha, går skidor att styra så här”. Mina tidigare pjäxor hade varit för stuva och satt för hårt helt enkelt. Jag hade upplevt att de hindrade mig att styra skidan, men utan att jag förstod det när jag inte hade nåt att jämföra med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Tillbaka
Topp