Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1204020" data-attributes="member: 83225"><p>Jag tänker dock fortsätta vara lite motvalls här. En bra butik är bra men se också till att vara rejält påläst själv. Bara för att du jobbar på tex Alpingaraget är du inte superexpert. Och du kan ha fel om just dina fötter, oavsett hur duktig du är generellt. Det allra allra viktigaste är att du är helt ärlig mot dig själv. Hur åker du egentligen? Vad upplever du som problem i åkningen och hur vill du åka? Vi har krånglat massor med pjäxor i vår familj och tips som fungerat har kommit från alla möjliga håll. Vi har också fått kass hjälp från de som anses väldigt duktiga. Vi har också fått bra hjälp från duktiga också. Det mest påtagliga är frun som föreslogs en 120-flex pjäxa hos AG när även en 90-flexare var för styv för henne. Det som räddade henne var ett tips på Skidbytarboden om racepjäxor för juniorer. Hon är väldigt kort och får ingen hävstång mot pjäxskaftet på en fullhög pjäxa. Så både fantastisk hjälp och usel hjälp, båda från välkända ställen. Min enda poäng är, efterfråga resonemang och argument. Verkar de logiska och tror du själv på dem? Bra, kör. Låter de inte troliga? Gå nån annanstans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1204020, member: 83225"] Jag tänker dock fortsätta vara lite motvalls här. En bra butik är bra men se också till att vara rejält påläst själv. Bara för att du jobbar på tex Alpingaraget är du inte superexpert. Och du kan ha fel om just dina fötter, oavsett hur duktig du är generellt. Det allra allra viktigaste är att du är helt ärlig mot dig själv. Hur åker du egentligen? Vad upplever du som problem i åkningen och hur vill du åka? Vi har krånglat massor med pjäxor i vår familj och tips som fungerat har kommit från alla möjliga håll. Vi har också fått kass hjälp från de som anses väldigt duktiga. Vi har också fått bra hjälp från duktiga också. Det mest påtagliga är frun som föreslogs en 120-flex pjäxa hos AG när även en 90-flexare var för styv för henne. Det som räddade henne var ett tips på Skidbytarboden om racepjäxor för juniorer. Hon är väldigt kort och får ingen hävstång mot pjäxskaftet på en fullhög pjäxa. Så både fantastisk hjälp och usel hjälp, båda från välkända ställen. Min enda poäng är, efterfråga resonemang och argument. Verkar de logiska och tror du själv på dem? Bra, kör. Låter de inte troliga? Gå nån annanstans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fynda pistskidor och pjäxor nu?
Tillbaka
Topp