Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fyra försäsongshelger i ord - skidtest 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 608957" data-attributes="member: 12152"><p>Tackar för alla uppskattande ord. Det värmer. </p><p></p><p></p><p>Vet ej var dom var byggda. Någon annan kanske har koll på det?</p><p></p><p></p><p>Helt sant. Här handlar det om ett fåtal antal åk på varje skida. Man kör i bästa fall 5 åk på en skida, och i värsta fall bara 2-3. Det räcker bara till för att få ett första intryck. Givetvis hade det varit bättre att åka en vecka på varje par, men man får hålla till godo med vad man får. Bilden som ges av varje skida är i relation till det övriga man testar i stor mån. Det gör att man kan jämföra skidorna ganska bra, men man måste hela tiden vara medveten om att det inte på något sätt är en komplett beskrivning av skidorna. </p><p></p><p></p><p>Det är svårt att säga. Det är många parametrar som spelar in. Om vi utgår från att konstruktionen är identisk så kan ändå intrycken förändras beroende på dels hur man utvecklas som åkare (förra årets försäsong var inget vidare för mig pga en knäskada under senvåren och en osäker och sen premiär), rådande förhållanden och hur skidan är preparerad. Jag gillade Navis betydligt bättre än i fjol, men jag kan inte sätta fingret på exakt vad som var skillnaden. </p><p></p><p></p><p>Tackar för berömet. Notera att Mx88 och Mx98 är två olika skidor som samsas under en rubrik för att de är så pass lika i mitt tycke. Priset kan vara en avgörande faktor. Kästle är riktigt dyra och svåra att hitta till vettigt pris.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 608957, member: 12152"] Tackar för alla uppskattande ord. Det värmer. Vet ej var dom var byggda. Någon annan kanske har koll på det? Helt sant. Här handlar det om ett fåtal antal åk på varje skida. Man kör i bästa fall 5 åk på en skida, och i värsta fall bara 2-3. Det räcker bara till för att få ett första intryck. Givetvis hade det varit bättre att åka en vecka på varje par, men man får hålla till godo med vad man får. Bilden som ges av varje skida är i relation till det övriga man testar i stor mån. Det gör att man kan jämföra skidorna ganska bra, men man måste hela tiden vara medveten om att det inte på något sätt är en komplett beskrivning av skidorna. Det är svårt att säga. Det är många parametrar som spelar in. Om vi utgår från att konstruktionen är identisk så kan ändå intrycken förändras beroende på dels hur man utvecklas som åkare (förra årets försäsong var inget vidare för mig pga en knäskada under senvåren och en osäker och sen premiär), rådande förhållanden och hur skidan är preparerad. Jag gillade Navis betydligt bättre än i fjol, men jag kan inte sätta fingret på exakt vad som var skillnaden. Tackar för berömet. Notera att Mx88 och Mx98 är två olika skidor som samsas under en rubrik för att de är så pass lika i mitt tycke. Priset kan vara en avgörande faktor. Kästle är riktigt dyra och svåra att hitta till vettigt pris. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fyra försäsongshelger i ord - skidtest 2010
Tillbaka
Topp