Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
G3 Empire Carbon 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1046674" data-attributes="member: 12152"><p>Intressant kombo mellan carbon och två metallager. Jag undrar hur dom har löst dämpningen iom den lätta vikten. Vi testade faktiskt titanal och carbon i kombo under utvecklingen av Opinion och dom var i det närmast helt oåkbart nervösa och med obefintligt grepp om man inte la till en relativt stor mängd gummi. Kolfiber blir fullständigt överspänstigt i vissa konfigurationer, men det finns mängder med olika vävar och egenskaper, så det går säkert att få till. </p><p></p><p>Jag tycker att rockerkurvan ser ut att vara den tydliga svaga punkten på den skidan. Det är ju rena S7-plogen, dvs man kommer inte att kunna driva den tippen med neutral vikt i bra snö utan att det kommer att bromsa rejält. Iofs har den en obruten full rockerlinje in under foten, vilket gör att tippen i nästan alla fall kommer att ligga över snöytan. Det blir lite av den klassiska Hellbent-hovringen förmodligen. Ett hybridspann med den främre rockerkurvan hade inte varit bra. Sen gillar jag inte heller skidor som har den typen av hög slutpunkt på railrockern heller. Lägg den på kant i lite tyngre lössnö eller eftermiddagssolad snö så kommer ytterskidan att släpa och vara svår att få med sig när kraften för att kasta upp en snöpelare fem meter bakom dig tas från din rörelse framåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1046674, member: 12152"] Intressant kombo mellan carbon och två metallager. Jag undrar hur dom har löst dämpningen iom den lätta vikten. Vi testade faktiskt titanal och carbon i kombo under utvecklingen av Opinion och dom var i det närmast helt oåkbart nervösa och med obefintligt grepp om man inte la till en relativt stor mängd gummi. Kolfiber blir fullständigt överspänstigt i vissa konfigurationer, men det finns mängder med olika vävar och egenskaper, så det går säkert att få till. Jag tycker att rockerkurvan ser ut att vara den tydliga svaga punkten på den skidan. Det är ju rena S7-plogen, dvs man kommer inte att kunna driva den tippen med neutral vikt i bra snö utan att det kommer att bromsa rejält. Iofs har den en obruten full rockerlinje in under foten, vilket gör att tippen i nästan alla fall kommer att ligga över snöytan. Det blir lite av den klassiska Hellbent-hovringen förmodligen. Ett hybridspann med den främre rockerkurvan hade inte varit bra. Sen gillar jag inte heller skidor som har den typen av hög slutpunkt på railrockern heller. Lägg den på kant i lite tyngre lössnö eller eftermiddagssolad snö så kommer ytterskidan att släpa och vara svår att få med sig när kraften för att kasta upp en snöpelare fem meter bakom dig tas från din rörelse framåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
G3 Empire Carbon 115
Tillbaka
Topp