Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CmdrPrompt" data-source="post: 1093507" data-attributes="member: 163780"><p>Jättegammal tråd, men jag tänkte väcka den lite. Jag snubblade in här av en slump och tänkte fråga hur det gick.</p><p></p><p>Jag åker själv alpinbräda sedan ett tjugotal år tillbaka och åkte freestylebräda i tio år innan dess. Själv började jag med alpint för att jag aldrig riktigt lyckades sätta den där 360'n i hoppen, såg carvingfantasterna nere i alperna och "råkade" ta med mig ett par Raichle 325 och en storslalombräda från Rossignol hem från Chamonix. Den körde jag av efter ett år eller så, bytte till en slalombräda från Generics som hängt med sedan dess och har precis köpt en F2 Speedster GTS 166 eftersom jag börjar bli lite för gammal för min slalombräda och den har ett väldigt trevligt pris. Min slalombräda kräver väldigt starka lår för att kunna carva på det viset som jag vill och det är väl dags att byta hur som helst.</p><p></p><p>Anyhoo.. Om Ipanic händelsevis läser forumet fortfarande så skulle det vara skoj att höra om det blev en alpinbräda och om det inte blev det, så kan jag inte annat än rekommendera det. Allt (utom trixandet i boarderparken och möjligen lössnöåkandet) blir bättre med en bra alpinbräda och ett par sjyssta hårdpjuck. (Raichle har bytt namn och heter nu Deeluxe) </p><p></p><p>Söker man enkel tillgång till alpint så är som någon skrev har ovanför, bluetomato bra. Vill man ha riktigt balla grejor kan jag rekommendera Swoard, som jag provåkt en gång för några år sedan i alperna, men inte hade råd med just då. De går däremot inte att köpa på BlueTomato.</p><p></p><p>Ska man köpa dojjor online, så är det vettigt att läsa den här sidan först... <a href="http://www.alpinecarving.com/bootfitting.html" target="_blank">http://www.alpinecarving.com/bootfitting.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CmdrPrompt, post: 1093507, member: 163780"] Jättegammal tråd, men jag tänkte väcka den lite. Jag snubblade in här av en slump och tänkte fråga hur det gick. Jag åker själv alpinbräda sedan ett tjugotal år tillbaka och åkte freestylebräda i tio år innan dess. Själv började jag med alpint för att jag aldrig riktigt lyckades sätta den där 360'n i hoppen, såg carvingfantasterna nere i alperna och "råkade" ta med mig ett par Raichle 325 och en storslalombräda från Rossignol hem från Chamonix. Den körde jag av efter ett år eller så, bytte till en slalombräda från Generics som hängt med sedan dess och har precis köpt en F2 Speedster GTS 166 eftersom jag börjar bli lite för gammal för min slalombräda och den har ett väldigt trevligt pris. Min slalombräda kräver väldigt starka lår för att kunna carva på det viset som jag vill och det är väl dags att byta hur som helst. Anyhoo.. Om Ipanic händelsevis läser forumet fortfarande så skulle det vara skoj att höra om det blev en alpinbräda och om det inte blev det, så kan jag inte annat än rekommendera det. Allt (utom trixandet i boarderparken och möjligen lössnöåkandet) blir bättre med en bra alpinbräda och ett par sjyssta hårdpjuck. (Raichle har bytt namn och heter nu Deeluxe) Söker man enkel tillgång till alpint så är som någon skrev har ovanför, bluetomato bra. Vill man ha riktigt balla grejor kan jag rekommendera Swoard, som jag provåkt en gång för några år sedan i alperna, men inte hade råd med just då. De går däremot inte att köpa på BlueTomato. Ska man köpa dojjor online, så är det vettigt att läsa den här sidan först... [URL]http://www.alpinecarving.com/bootfitting.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Tillbaka
Topp