Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="porschepake" data-source="post: 1093576" data-attributes="member: 152685"><p>Hej, kul att alpin-snowboard får lite uppmärksamhet! </p><p>Det är ganska stor skillnad mellan olika alpinbrädor. Jag har en F2 Silberpfeil Vantage 162 och en SG Freecarve 163. Dessa är utpräglade friåkningsbrädor och lite mjukare och mer förlåtande än racebrädorna. Passar bra med de lite mjukare Deelux 325 pjäxorna jag kör med. SG brädan är mer fartstabil än F2 som i sin tur är mer lättåkt. Har också provat SG Race 172 och Oxess 168 Wide. Race brädan går på räls och accellerar bättre ur svängarna men kräver bättre teknik och utrymme för att komma till sin rätt. Mina pjäxor är i mjukaste laget för en sån bräda. Oxess är en friåkningsbräda men med race egenskaper, stor chans attdet blir en sån om jag byter. Så sammanfattningen av mina "5 cent" är att välj en friåkningsbräda som första alpinbräda. Du kommer ha superkul med den.</p><p>PS Åker också freestyle bräda, men det är en annan åkstil. Där prioriterar jag lössnö egenskaper. DS</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="porschepake, post: 1093576, member: 152685"] Hej, kul att alpin-snowboard får lite uppmärksamhet! Det är ganska stor skillnad mellan olika alpinbrädor. Jag har en F2 Silberpfeil Vantage 162 och en SG Freecarve 163. Dessa är utpräglade friåkningsbrädor och lite mjukare och mer förlåtande än racebrädorna. Passar bra med de lite mjukare Deelux 325 pjäxorna jag kör med. SG brädan är mer fartstabil än F2 som i sin tur är mer lättåkt. Har också provat SG Race 172 och Oxess 168 Wide. Race brädan går på räls och accellerar bättre ur svängarna men kräver bättre teknik och utrymme för att komma till sin rätt. Mina pjäxor är i mjukaste laget för en sån bräda. Oxess är en friåkningsbräda men med race egenskaper, stor chans attdet blir en sån om jag byter. Så sammanfattningen av mina "5 cent" är att välj en friåkningsbräda som första alpinbräda. Du kommer ha superkul med den. PS Åker också freestyle bräda, men det är en annan åkstil. Där prioriterar jag lössnö egenskaper. DS [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Tillbaka
Topp