Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Longboardforever" data-source="post: 1146750" data-attributes="member: 86037"><p>Skulle kunna tänka mig att testa det där med carving. Kör idag vanliga men håriga sb-grejer och gillar att dra på ordentligt. Blir sne då jag ser hur duktigare skidåkare och dom få hb-åkare man ser får fast prylarna i svängarna. Blir så jävla sne att det ofta blir att jaga fart för att köra om alla för jag inte får fast grejerna. Väger +90 pannor men kan förhoppningsvis lätta lite på det. Gillar som sagt speed så vad jag skulle vara ute efter är ju något fartstabilt och inte mjukt fladdrigt. Gärna med någon typ av step-in bindning. Strl 42 i dojjor. Ekonomin är ingen trång faktor och har ju ingen aning om vad som är bra prylar. Mottager gärna förslag på en schysst set-up. Testade ett åk i Åre för kanske 22-23 år sedan i för små dojjor (pain DeLuxe) men fick inte till hälskäret som jag ville. Blev bara ett åk i Röda rappet ner i botten genom Gästrappet. Dömde ut det direkt då det gick värdelöst. Borde nog inte gjort det och testat med grejer som passat. Är i så fall ute att komplettera åkningen med hb, för jag vill inte göra mig av med sb åkningen. Rädd för att man kanske vill det då man testat och fått kläm på hb.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Longboardforever, post: 1146750, member: 86037"] Skulle kunna tänka mig att testa det där med carving. Kör idag vanliga men håriga sb-grejer och gillar att dra på ordentligt. Blir sne då jag ser hur duktigare skidåkare och dom få hb-åkare man ser får fast prylarna i svängarna. Blir så jävla sne att det ofta blir att jaga fart för att köra om alla för jag inte får fast grejerna. Väger +90 pannor men kan förhoppningsvis lätta lite på det. Gillar som sagt speed så vad jag skulle vara ute efter är ju något fartstabilt och inte mjukt fladdrigt. Gärna med någon typ av step-in bindning. Strl 42 i dojjor. Ekonomin är ingen trång faktor och har ju ingen aning om vad som är bra prylar. Mottager gärna förslag på en schysst set-up. Testade ett åk i Åre för kanske 22-23 år sedan i för små dojjor (pain DeLuxe) men fick inte till hälskäret som jag ville. Blev bara ett åk i Röda rappet ner i botten genom Gästrappet. Dömde ut det direkt då det gick värdelöst. Borde nog inte gjort det och testat med grejer som passat. Är i så fall ute att komplettera åkningen med hb, för jag vill inte göra mig av med sb åkningen. Rädd för att man kanske vill det då man testat och fått kläm på hb. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Tillbaka
Topp