Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="porschepake" data-source="post: 1218687" data-attributes="member: 152685"><p>Hej, kul att du fått upp intresset för alpinbrädor!</p><p>Åker alpinbräda själv och har bl.a. en F2 Silberfeil Vantage 163. Jag är i ungefär samma storlek som dig och tycker F2 brädan är lite för mjuk för mig, så en ännu kortare skulle nog kännas väldigt liten för dig. Har också åkt på en del SG brädor och jag tror F2 Speedster är ganska lik SG Cult. Det är extremt lättåkta brädor och passar bra för lite mer avslappnad carving. Eftersom jag mest åker i mindre backar som Romme har jag slalom brädor med svängradie på 10-12 m (storslalombrädor har 16-18 m svängradie). Har en SG Fullcarve 162, som är freecarvingversionen av deras slalombräda, och en Rabanser Race SL 162 som precis som namnet är en slalomrace bräda. Har några äldre brädor också som jag skulle kunna sälja men jag rekommenderar dig att köpa en modernare bräda då de både är mer lättåkta och presterar bättre. SGs nya B.L.A.C.K är en bräda jag tror är perfekt för freecarving och skulle vara sugen att köpa själv. Vill du prova min SG Fullcarve skulle det nog gå att ordna men jag har inte tänkt sälja den. Vad gäller pjäxorna är det samma modell jag själv kör med. De är lagom styva för att både funka till freecarving och slalombrädor. Däremot behövs styvare pjäxor för storslalombrädor tycker jag. </p><p>Goltes Snowboards <a href="https://www.goltes.com" target="_blank">https://www.goltes.com</a> har brädor och boots till mycket bra priser, har dock aldrig provat dessa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="porschepake, post: 1218687, member: 152685"] Hej, kul att du fått upp intresset för alpinbrädor! Åker alpinbräda själv och har bl.a. en F2 Silberfeil Vantage 163. Jag är i ungefär samma storlek som dig och tycker F2 brädan är lite för mjuk för mig, så en ännu kortare skulle nog kännas väldigt liten för dig. Har också åkt på en del SG brädor och jag tror F2 Speedster är ganska lik SG Cult. Det är extremt lättåkta brädor och passar bra för lite mer avslappnad carving. Eftersom jag mest åker i mindre backar som Romme har jag slalom brädor med svängradie på 10-12 m (storslalombrädor har 16-18 m svängradie). Har en SG Fullcarve 162, som är freecarvingversionen av deras slalombräda, och en Rabanser Race SL 162 som precis som namnet är en slalomrace bräda. Har några äldre brädor också som jag skulle kunna sälja men jag rekommenderar dig att köpa en modernare bräda då de både är mer lättåkta och presterar bättre. SGs nya B.L.A.C.K är en bräda jag tror är perfekt för freecarving och skulle vara sugen att köpa själv. Vill du prova min SG Fullcarve skulle det nog gå att ordna men jag har inte tänkt sälja den. Vad gäller pjäxorna är det samma modell jag själv kör med. De är lagom styva för att både funka till freecarving och slalombrädor. Däremot behövs styvare pjäxor för storslalombrädor tycker jag. Goltes Snowboards [URL]https://www.goltes.com[/URL] har brädor och boots till mycket bra priser, har dock aldrig provat dessa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?
Tillbaka
Topp