Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gå från vulcan till Fischer traverse carbon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 1082642" data-attributes="member: 35991"><p>Tycker också Traverse verkar cool, men då tänker jag i så fall ersätta mina TLT5P. Mot ett par Vulcans ser iaf jag Traverse som ett komplement. Pjäxan du tar tillsammans med dina 1500 g lagg helt enkelt.</p><p>Jag har åkt en hel del varierat i mina TLT5 på "större" skidor (DPS RPC 192), pist och is och så, men ofta med ett par Power Wraps i vilket gör stor skillnad. Det funkar, men jag har alla dagar hellre en kralligare pjäxa för att enbart åka utför med. Det ska ju inte bara funka, det ska vara skoj.</p><p></p><p>Traverse är helt enkelt en turpjäxa som i nödfall funkar för en veckas sladdande i Italiens breda pister eller genom Trollskogen i Sälen med familjen. Men ta inte med den för att enbart köra stora GS svängar över öppna fält eller droppa pillows större än dig själv.</p><p></p><p>Jag väger 5 kg mer än dig och har haft Konflikts också. Visst är de mjuka (för mig lagom), men går mkt bättre utför än TLT5.</p><p></p><p>Egentligen vill jag bara säga: One quiver är en myt - klart grabben ska en schysst rigg för toppturer (också)! ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 1082642, member: 35991"] Tycker också Traverse verkar cool, men då tänker jag i så fall ersätta mina TLT5P. Mot ett par Vulcans ser iaf jag Traverse som ett komplement. Pjäxan du tar tillsammans med dina 1500 g lagg helt enkelt. Jag har åkt en hel del varierat i mina TLT5 på "större" skidor (DPS RPC 192), pist och is och så, men ofta med ett par Power Wraps i vilket gör stor skillnad. Det funkar, men jag har alla dagar hellre en kralligare pjäxa för att enbart åka utför med. Det ska ju inte bara funka, det ska vara skoj. Traverse är helt enkelt en turpjäxa som i nödfall funkar för en veckas sladdande i Italiens breda pister eller genom Trollskogen i Sälen med familjen. Men ta inte med den för att enbart köra stora GS svängar över öppna fält eller droppa pillows större än dig själv. Jag väger 5 kg mer än dig och har haft Konflikts också. Visst är de mjuka (för mig lagom), men går mkt bättre utför än TLT5. Egentligen vill jag bara säga: One quiver är en myt - klart grabben ska en schysst rigg för toppturer (också)! ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gå från vulcan till Fischer traverse carbon
Tillbaka
Topp