Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Galnaste tävlingsidén i backen i Åre!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 464826" data-attributes="member: 46762"><p>Hmm... Jag undrar om inte Freeride är lite fel ställe att fråga på, visst en jäkla massa skidåkare som gillar att festa, men det är betoning på skidåkare... Galna tävlingar för oss är spin-to-win-contest, flest flippar på BC-hopp, störtlopp offpist och störtlopp onpist (personliga favoriteten och specialgrenen), och inte midsommarstångslekar som norsk fylla och balansera potatis i sked. Vi åker hellre skidor då. Eller nöter rails i parken... Det märks att jag läser på KTH's mest ospontana och ofestliga utbildning, eller hur?</p><p></p><p>Men om du vill ha lite tips...</p><p>- Grenar där man försvårar åkningen, ta bort en skida, försämra balansen, ja de förslag du skrivit är av sådan natur.</p><p>- Flerkampsgrenar där det gäller att vara bra i mycket, och där en gren spelar mindre roll.</p><p>- Gul snö-konst! Vettefan hur man tävlar, men kul är det!</p><p>- Gemensam plogåkning...</p><p>- Jägarmarsch, fast med skidor, går att göra både bakåt och framåt.</p><p></p><p>Näe, nu orkar jag inte mer. Men min synpunkt var att på freeride så åker man hellre skidor än står och tittar på när några dyngade studenter gör sina andra skiddag i livet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 464826, member: 46762"] Hmm... Jag undrar om inte Freeride är lite fel ställe att fråga på, visst en jäkla massa skidåkare som gillar att festa, men det är betoning på skidåkare... Galna tävlingar för oss är spin-to-win-contest, flest flippar på BC-hopp, störtlopp offpist och störtlopp onpist (personliga favoriteten och specialgrenen), och inte midsommarstångslekar som norsk fylla och balansera potatis i sked. Vi åker hellre skidor då. Eller nöter rails i parken... Det märks att jag läser på KTH's mest ospontana och ofestliga utbildning, eller hur? Men om du vill ha lite tips... - Grenar där man försvårar åkningen, ta bort en skida, försämra balansen, ja de förslag du skrivit är av sådan natur. - Flerkampsgrenar där det gäller att vara bra i mycket, och där en gren spelar mindre roll. - Gul snö-konst! Vettefan hur man tävlar, men kul är det! - Gemensam plogåkning... - Jägarmarsch, fast med skidor, går att göra både bakåt och framåt. Näe, nu orkar jag inte mer. Men min synpunkt var att på freeride så åker man hellre skidor än står och tittar på när några dyngade studenter gör sina andra skiddag i livet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Galnaste tävlingsidén i backen i Åre!
Tillbaka
Topp