Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Gamla carvingskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1083271" data-attributes="member: 29440"><p>Jo jag började där (och har lagt in den där nu också) men kom på att jag hade fråga nr två också: Hur står sig denna skida mot dagens pistskidor? Får man ut mycket mer om man köper en c:a 3-4 år gammal pistskida istället eller är skillnaden marginell.</p><p>Det handlar om skidor med max 70 mm midja och 14-16 meters radie då jag redan har en bredare skida så vår tanken att endast köra denna i stenhårt pist de tillfällena då lössnön är obefintlig, mitt minne av P60 var att de satt som berget även på de isigaste fläckarna och jag älskade stenhårda isiga backar när jag hade dem.</p><p>Räknar med att jag får dessa skidor för runt en 500ing av min far. Men har det hänt såpass mycket i utvecklingen att det är värt att lägga ett par tusen på nyare skidor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1083271, member: 29440"] Jo jag började där (och har lagt in den där nu också) men kom på att jag hade fråga nr två också: Hur står sig denna skida mot dagens pistskidor? Får man ut mycket mer om man köper en c:a 3-4 år gammal pistskida istället eller är skillnaden marginell. Det handlar om skidor med max 70 mm midja och 14-16 meters radie då jag redan har en bredare skida så vår tanken att endast köra denna i stenhårt pist de tillfällena då lössnön är obefintlig, mitt minne av P60 var att de satt som berget även på de isigaste fläckarna och jag älskade stenhårda isiga backar när jag hade dem. Räknar med att jag får dessa skidor för runt en 500ing av min far. Men har det hänt såpass mycket i utvecklingen att det är värt att lägga ett par tusen på nyare skidor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Gamla carvingskidor
Tillbaka
Topp