Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Gamla rävar vs. kaxiga ungar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bo87" data-source="post: 47651" data-attributes="member: 32300"><p>Ironi: PÅ</p><p></p><p>Vi ska ju skjuta "fjortisar" som vi unga kallas, låt oss istället ta bort all reklam som finns på freeride.nu och så kör vi ner hela sajten till vårt lilla underground hangout och ändrar URL varannan vecka så bara de mest "hardcore" kan hänga på.</p><p>förutom moderatorerna ska vi såklart ha en sajtbot som reagerar som eld mot bensin mot topics med meninger som "Twintip" och "jibbing". </p><p>Sen sätter vi åldersgräns. +40 ska det vara. Då slipper ju alla särskrivingar som ger pedanta gubbar magsår. de där kaxiga ungarna, de ska fan veta sin plats! de snackar ju till oss som vi snackar till dem! finns det ingen hyffs hos "fjortisarna". Vad hände men "ja herrn" och "tack herrn"?! nån som vill snacka om telemarksbindningar från 70-talet och balettskidor?</p><p></p><p>Ironi: AV</p><p>Jag tycker att en offentlig sajt som freeride.nu ska vara till för alla. Sen att några rynkar på näsan bara för att den yngre generationen råkar tycka om "deras" hemsida är rätt töntigt tycker jag. Precis som allt annat förnyas hemsidor och communities. Jag tycker inte att man ska klanka ner på en 13-årig kille som vill veta om madtrix är en bra skida, just därför att han, som alla andra 13-åriga killar har sett deras idol Jon Olsson åka på dem. "ännu en kille som är ny på freeride som frågar om twintip-skidor, han måste vara fjortis. Ännu en glad tjej som undrar hur man gör en 360. ännu en FJORTIS som frågar vilka skidor som är "bäääääst?!!"". Jag vet att ofta kommer samma fråga upp, men det är inte så lätt att veta att man borde ha sökt på det innan man frågade. Speciellt när man är ny. Jag ser de jobbiga disskusionerna. jag ser de oseriösa svaren. men det är sånt man får ta. Jag har bara skitit i det som jag tycker är oseriöst eller i vissa fall, skrattat åt det (skidpryot :D). Det viktiga är att utveckling sker! om alla skulle ha det-var-bättre-förr-inställningen skulle vi fortfarande åka på raka lagg och världens häftigaste trick skulle vara twist-splitt-twist. eller nåt. Jämförelsen kan verka lite långsökt och jag kan ha spunnit iväg här och där, men jag vill bara att man ska se på utvecklingen av freeride.nu med optimism!</p><p>SLuta behandla oss unga som skräp och häng med i utvecklingen. "Gamla rävar" utvecklas väl också?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bo87, post: 47651, member: 32300"] Ironi: PÅ Vi ska ju skjuta "fjortisar" som vi unga kallas, låt oss istället ta bort all reklam som finns på freeride.nu och så kör vi ner hela sajten till vårt lilla underground hangout och ändrar URL varannan vecka så bara de mest "hardcore" kan hänga på. förutom moderatorerna ska vi såklart ha en sajtbot som reagerar som eld mot bensin mot topics med meninger som "Twintip" och "jibbing". Sen sätter vi åldersgräns. +40 ska det vara. Då slipper ju alla särskrivingar som ger pedanta gubbar magsår. de där kaxiga ungarna, de ska fan veta sin plats! de snackar ju till oss som vi snackar till dem! finns det ingen hyffs hos "fjortisarna". Vad hände men "ja herrn" och "tack herrn"?! nån som vill snacka om telemarksbindningar från 70-talet och balettskidor? Ironi: AV Jag tycker att en offentlig sajt som freeride.nu ska vara till för alla. Sen att några rynkar på näsan bara för att den yngre generationen råkar tycka om "deras" hemsida är rätt töntigt tycker jag. Precis som allt annat förnyas hemsidor och communities. Jag tycker inte att man ska klanka ner på en 13-årig kille som vill veta om madtrix är en bra skida, just därför att han, som alla andra 13-åriga killar har sett deras idol Jon Olsson åka på dem. "ännu en kille som är ny på freeride som frågar om twintip-skidor, han måste vara fjortis. Ännu en glad tjej som undrar hur man gör en 360. ännu en FJORTIS som frågar vilka skidor som är "bäääääst?!!"". Jag vet att ofta kommer samma fråga upp, men det är inte så lätt att veta att man borde ha sökt på det innan man frågade. Speciellt när man är ny. Jag ser de jobbiga disskusionerna. jag ser de oseriösa svaren. men det är sånt man får ta. Jag har bara skitit i det som jag tycker är oseriöst eller i vissa fall, skrattat åt det (skidpryot :D). Det viktiga är att utveckling sker! om alla skulle ha det-var-bättre-förr-inställningen skulle vi fortfarande åka på raka lagg och världens häftigaste trick skulle vara twist-splitt-twist. eller nåt. Jämförelsen kan verka lite långsökt och jag kan ha spunnit iväg här och där, men jag vill bara att man ska se på utvecklingen av freeride.nu med optimism! SLuta behandla oss unga som skräp och häng med i utvecklingen. "Gamla rävar" utvecklas väl också? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Gamla rävar vs. kaxiga ungar
Tillbaka
Topp