Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gamla Salomonstorlekar, hur beräknades dessa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="krikkit" data-source="post: 1210836" data-attributes="member: 175266"><p>Hej alla, jag har en fråga som är mer av "intresseklubbskraraktär". Har googlat som en besatt men inte hittat svaret så jag tänkte ställa frågan här och se om det är nån gammal "uv" som jag som kanske vet svaret:</p><p></p><p>När Salomon lanserade sina SX-pjäxor sent 70-tal så kom de ju även med ett nytt storlekssystem. Om jag minns rätt baserades det inte bara på fotlängd utan även fotens volym. Men hur beräknades den egentligen? Tar den med även fotbredden? Vilken storlek motsvarar t ex 350, 355, 360 etc?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="krikkit, post: 1210836, member: 175266"] Hej alla, jag har en fråga som är mer av "intresseklubbskraraktär". Har googlat som en besatt men inte hittat svaret så jag tänkte ställa frågan här och se om det är nån gammal "uv" som jag som kanske vet svaret: När Salomon lanserade sina SX-pjäxor sent 70-tal så kom de ju även med ett nytt storlekssystem. Om jag minns rätt baserades det inte bara på fotlängd utan även fotens volym. Men hur beräknades den egentligen? Tar den med även fotbredden? Vilken storlek motsvarar t ex 350, 355, 360 etc? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gamla Salomonstorlekar, hur beräknades dessa?
Tillbaka
Topp