Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Gammal åkare ska återuppta snowboarding
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supermodell" data-source="post: 619829" data-attributes="member: 73646"><p>Tjenare.</p><p></p><p>Prova: Salomon Burner 172, LibTech SkunkApe 172 alt. Burton Supermodel 172.</p><p>Dessa brädor klarar en åkarvikt på drygt 100 kg.</p><p></p><p>Själv väger jag 104 kg. Min första bräda var en Burton Cruiser 165 och den köpte jag 1987 ( hård som en ekdörr). Har kört lite på en 168 supermodell samt en Salomon Fasttrack 163 men har som Du lagt på mig lite de senaste åren. </p><p></p><p>Salomon Burner köpte jag till julen och har använt den 10 dgr. Den är fartstabil samtidigt som det går att leka lite med den. Den bör fungera bra i puder eftersom den har en directional taper (avsmalnande bakåt) samt en hyggligt bred nos, återkommer med puderegenskaperna om drygt två veckor, he he he.</p><p></p><p>Annars verkar Skunkapan vara en riktigt bra (och snygg) bräda och här har det hänt grejor:</p><p>Rocker (bättre flyt i lössnö, sämre pistegenskaper i högfart) samt Magnetraction (stålkanterna är böjda enligt en sinuskurva med ett antal toppar) ger överlägset grepp på is enligt tillverkaren.</p><p></p><p> Min Supermodell 168 har plöjt många kilometer pudersnö och är helt underbar till detta. Dock är den inte så rolig i pisten, men vem vill vara där?</p><p></p><p></p><p>Hoppas att du hittar något, tyvärr har snorungarna i Sveriges brädbutiker endast mainstreamprodukter så det kan vara svårt att finna riktiga grejor, lycka till!!</p><p></p><p>/Janne</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supermodell, post: 619829, member: 73646"] Tjenare. Prova: Salomon Burner 172, LibTech SkunkApe 172 alt. Burton Supermodel 172. Dessa brädor klarar en åkarvikt på drygt 100 kg. Själv väger jag 104 kg. Min första bräda var en Burton Cruiser 165 och den köpte jag 1987 ( hård som en ekdörr). Har kört lite på en 168 supermodell samt en Salomon Fasttrack 163 men har som Du lagt på mig lite de senaste åren. Salomon Burner köpte jag till julen och har använt den 10 dgr. Den är fartstabil samtidigt som det går att leka lite med den. Den bör fungera bra i puder eftersom den har en directional taper (avsmalnande bakåt) samt en hyggligt bred nos, återkommer med puderegenskaperna om drygt två veckor, he he he. Annars verkar Skunkapan vara en riktigt bra (och snygg) bräda och här har det hänt grejor: Rocker (bättre flyt i lössnö, sämre pistegenskaper i högfart) samt Magnetraction (stålkanterna är böjda enligt en sinuskurva med ett antal toppar) ger överlägset grepp på is enligt tillverkaren. Min Supermodell 168 har plöjt många kilometer pudersnö och är helt underbar till detta. Dock är den inte så rolig i pisten, men vem vill vara där? Hoppas att du hittar något, tyvärr har snorungarna i Sveriges brädbutiker endast mainstreamprodukter så det kan vara svårt att finna riktiga grejor, lycka till!! /Janne [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Gammal åkare ska återuppta snowboarding
Tillbaka
Topp