Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Gammal kuriosa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 13235" data-attributes="member: 13245"><p>Här på bygget där jag jobbar är det inte ofta snack om skidåkning. Just idag försigick dock en sådan diskussion när jag kom in i fikarummet för morgonkaffet. Efter inte lång tid släpper en av mina kvinnliga kollegor, helt utan att jag fört saken på tal, bomben att hon fortfarande kör på ett par Hexcel Rator, med split tail och allt. Moog bindningar satt det också på. Hennas Scottpjäxor stog också hemma men hade efter en graviditet med svullna fötter fått bytas med ett par Salomon. </p><p></p><p>Jag funderar skarpt på att erbjuda henne en ny utrustning i utbyte mot dessa klenoder.</p><p></p><p>Lustigt sammanträffande i alla fall. Hexcel torde för övrigt vara den exakta motsatsen till "mitt märke" Völkls alster från den tiden. Här pratar vi stenhårt, metall, trä och torsionbox. Inte ens modellen "Völkl Soft" (med just Völkl Soft skrivet rakt över båda skidorna i hundra kopior under varandra, tonat från blått til grönt på beige bakgrund) var direkt mjuka trots speialuppbyggnad och delade stålkanter.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 13235, member: 13245"] Här på bygget där jag jobbar är det inte ofta snack om skidåkning. Just idag försigick dock en sådan diskussion när jag kom in i fikarummet för morgonkaffet. Efter inte lång tid släpper en av mina kvinnliga kollegor, helt utan att jag fört saken på tal, bomben att hon fortfarande kör på ett par Hexcel Rator, med split tail och allt. Moog bindningar satt det också på. Hennas Scottpjäxor stog också hemma men hade efter en graviditet med svullna fötter fått bytas med ett par Salomon. Jag funderar skarpt på att erbjuda henne en ny utrustning i utbyte mot dessa klenoder. Lustigt sammanträffande i alla fall. Hexcel torde för övrigt vara den exakta motsatsen till "mitt märke" Völkls alster från den tiden. Här pratar vi stenhårt, metall, trä och torsionbox. Inte ens modellen "Völkl Soft" (med just Völkl Soft skrivet rakt över båda skidorna i hundra kopior under varandra, tonat från blått til grönt på beige bakgrund) var direkt mjuka trots speialuppbyggnad och delade stålkanter. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Gammal kuriosa
Tillbaka
Topp