Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Gänga twintips med helicoil?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 413894" data-attributes="member: 53337"><p>Hallådär allihopa!</p><p></p><p>En liten grej jag har kommit att tänka på är ifall de är bättre att gänga med "Helicoil" gängor innan man skruvar fast bindning?</p><p></p><p>(Helicoil är en sorts plastplugg som får bindningarna att sitta fast hårdare på skidorna, använda mycket inom den alpina racingen)</p><p></p><p>för detta gör ju att hoppningen i sig blir säkrare? då en parkskida ofta utsätts för högre belastningar än en som bara åkts i pisten med?</p><p></p><p>vad säger ni? är de onödigt arbete eller är de värt det?</p><p>/jeppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 413894, member: 53337"] Hallådär allihopa! En liten grej jag har kommit att tänka på är ifall de är bättre att gänga med "Helicoil" gängor innan man skruvar fast bindning? (Helicoil är en sorts plastplugg som får bindningarna att sitta fast hårdare på skidorna, använda mycket inom den alpina racingen) för detta gör ju att hoppningen i sig blir säkrare? då en parkskida ofta utsätts för högre belastningar än en som bara åkts i pisten med? vad säger ni? är de onödigt arbete eller är de värt det? /jeppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Gänga twintips med helicoil?
Tillbaka
Topp