Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Gångställning/divergerande skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 990513" data-attributes="member: 10760"><p>Ja kolla hur skidorna går, syns klart mellan 59s och 1:06, hur han jobbar för att komma ikapp och hamn ai ett gynnsamt läge för ingång i nästa sväng, det jag menar är att fokus aldrig ligger på hur höften utan snarare på skidor och överkropp, höftens läge blir en konsekvens av en massa andra parametrar.</p><p>Genom att böja ytterbenet mer så kommer kantvinkeln att öka, men det går inte att göra om innern är helt böjd eller om du är för roterad för då blir du sittande på yttern.</p><p></p><p>Det jag menar med åka med inte mot är naturligtvis ett förhållningssätt framförallt i början och mitten av sväng, eftersom du i något läge tvingas att bryta för att starta nästa sväng.</p><p></p><p>Sen måste vi nog skilja på "vad" och "hur". vad som händer är en sak och metod att nå dit en helt annan.</p><p>Att tänka "falla mot nästa sväng" är ju en metod för att få "tidigt stöd" på samma sätt som "en sträckning av blivande ytterben" är en rörelse</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 990513, member: 10760"] Ja kolla hur skidorna går, syns klart mellan 59s och 1:06, hur han jobbar för att komma ikapp och hamn ai ett gynnsamt läge för ingång i nästa sväng, det jag menar är att fokus aldrig ligger på hur höften utan snarare på skidor och överkropp, höftens läge blir en konsekvens av en massa andra parametrar. Genom att böja ytterbenet mer så kommer kantvinkeln att öka, men det går inte att göra om innern är helt böjd eller om du är för roterad för då blir du sittande på yttern. Det jag menar med åka med inte mot är naturligtvis ett förhållningssätt framförallt i början och mitten av sväng, eftersom du i något läge tvingas att bryta för att starta nästa sväng. Sen måste vi nog skilja på "vad" och "hur". vad som händer är en sak och metod att nå dit en helt annan. Att tänka "falla mot nästa sväng" är ju en metod för att få "tidigt stöd" på samma sätt som "en sträckning av blivande ytterben" är en rörelse [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Gångställning/divergerande skidor
Tillbaka
Topp