Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Gångställning/divergerande skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders_Nilson" data-source="post: 990586" data-attributes="member: 10760"><p>Fast här kan man snacka om att jämföra äpplen och päron, i Anton åkte de flesta från de andra delegationerna på SL skidor och alla i svenska delegationen på GS skidor, sen går det inte att visa motvrid i de där pajaskläderna som det åktes i, lite som en för stor rustning, och det måste man förhålla sig till.</p><p>Huruvida man fokuserar på höft eller överkropp är bara en skillnad i metod, olika passar olika individer och om man inte individanpassar så står man där med en progression som någon säger är rätt.</p><p>Jag säger inte att motvrid är fel, men det måste tillämpas rätt och timingen ska vara där.</p><p></p><p>Jämför Kicki som åkte i första med hur damerna åker SL i Åre idag, skillnaden är inte enormt stor.</p><p></p><p>Boson - nu pratar vi teknik, inte nödvändigtvis hur vi lär ut, ska man kunna lära sig att lära ut så måte man förstå tekniken bakom, det är liksom en förutsättning.</p><p>Vad man säger och gör när man lär ut MÅSTE vara individanpassat och i realtid, utifrån de förutsättningar som råder och där tycker jag Österrike ligger mil efter i tänk</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders_Nilson, post: 990586, member: 10760"] Fast här kan man snacka om att jämföra äpplen och päron, i Anton åkte de flesta från de andra delegationerna på SL skidor och alla i svenska delegationen på GS skidor, sen går det inte att visa motvrid i de där pajaskläderna som det åktes i, lite som en för stor rustning, och det måste man förhålla sig till. Huruvida man fokuserar på höft eller överkropp är bara en skillnad i metod, olika passar olika individer och om man inte individanpassar så står man där med en progression som någon säger är rätt. Jag säger inte att motvrid är fel, men det måste tillämpas rätt och timingen ska vara där. Jämför Kicki som åkte i första med hur damerna åker SL i Åre idag, skillnaden är inte enormt stor. Boson - nu pratar vi teknik, inte nödvändigtvis hur vi lär ut, ska man kunna lära sig att lära ut så måte man förstå tekniken bakom, det är liksom en förutsättning. Vad man säger och gör när man lär ut MÅSTE vara individanpassat och i realtid, utifrån de förutsättningar som råder och där tycker jag Österrike ligger mil efter i tänk [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Gångställning/divergerande skidor
Tillbaka
Topp