Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gängtapp för inserts?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 992481" data-attributes="member: 35991"><p>Ska installera bindningfreedom-inserts och har läst mig till att 5/16-18 tappen på deras hemsida motsvarar en M8 och att 0.257" borret är nästan lika med 6,5 mm. Så långt bra.</p><p>Det ända jag lurar lite på är att deras tapp har UNC-gänga, kommer insertsen att greppa korrekt i M8-gängan? Provade i en träbit och satt bra, förutom att träet var såpass porröst att det gick att vicka inserten åt sidan när jag hade en skruv i. Tror dock att gängorna blir finare i skidan, då den är hårdare än träbiten jag provade på...</p><p></p><p>Frågan är helt enkelt, någon som tagit en M8-tapp hemma och monterat inserts med gott resultat?</p><p>Är ganska säker på att det kommer gå fint, men skadar ju aldrig att kolla <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":rolleyes:" title="Roll eyes :rolleyes:" data-smilie="11"data-shortname=":rolleyes:" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 992481, member: 35991"] Ska installera bindningfreedom-inserts och har läst mig till att 5/16-18 tappen på deras hemsida motsvarar en M8 och att 0.257" borret är nästan lika med 6,5 mm. Så långt bra. Det ända jag lurar lite på är att deras tapp har UNC-gänga, kommer insertsen att greppa korrekt i M8-gängan? Provade i en träbit och satt bra, förutom att träet var såpass porröst att det gick att vicka inserten åt sidan när jag hade en skruv i. Tror dock att gängorna blir finare i skidan, då den är hårdare än träbiten jag provade på... Frågan är helt enkelt, någon som tagit en M8-tapp hemma och monterat inserts med gott resultat? Är ganska säker på att det kommer gå fint, men skadar ju aldrig att kolla :rolleyes: [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Gängtapp för inserts?
Tillbaka
Topp