Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Går det att justera längden på dessa bindningar, och hur mycket?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Widski" data-source="post: 1328544" data-attributes="member: 188561"><p>Lite svårt att säga hur de kommer montera railen utifrån angiven storlek. Det är möjligt att den är fabriksmonterad och de bara sätter bindningen på railen, dvs nåt du kan gör själv på 30 sekunder. Prova leta info om hur bara skidan ser ut om man köper "blank". Kanske den har rail på. Många har det. Då har de liksom bestämt vilket intervall av pjäxa som kan åka på en skida av en viss längd. </p><p></p><p>Sen angående sullängd: det är inte samma som pjäxstorlek i "Mondopoint". Mondopoint är centimeter inuti innerskon dvs det ska matcha fotens längd ganska väl. Jag kör tex strl 28,5 och har 28,7 cm långa fötter. </p><p></p><p>Sullängd anges i millimeter från tåklack till hälklack på utsidan av skalet. Det står alltid i skalet på utsidan. Det finns säkert små variationer mellan märken men troligen är det inget som ska påverka hur du anger storlek om det sen blir en annan pjäxa. Så mitt råd är att mäta hans fot, översätta till Mondopoint sen kolla upp en pjäxa ni tror på och se vad den har för sulmått vid angiven Mondopoint.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Widski, post: 1328544, member: 188561"] Lite svårt att säga hur de kommer montera railen utifrån angiven storlek. Det är möjligt att den är fabriksmonterad och de bara sätter bindningen på railen, dvs nåt du kan gör själv på 30 sekunder. Prova leta info om hur bara skidan ser ut om man köper "blank". Kanske den har rail på. Många har det. Då har de liksom bestämt vilket intervall av pjäxa som kan åka på en skida av en viss längd. Sen angående sullängd: det är inte samma som pjäxstorlek i "Mondopoint". Mondopoint är centimeter inuti innerskon dvs det ska matcha fotens längd ganska väl. Jag kör tex strl 28,5 och har 28,7 cm långa fötter. Sullängd anges i millimeter från tåklack till hälklack på utsidan av skalet. Det står alltid i skalet på utsidan. Det finns säkert små variationer mellan märken men troligen är det inget som ska påverka hur du anger storlek om det sen blir en annan pjäxa. Så mitt råd är att mäta hans fot, översätta till Mondopoint sen kolla upp en pjäxa ni tror på och se vad den har för sulmått vid angiven Mondopoint. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Går det att justera längden på dessa bindningar, och hur mycket?
Tillbaka
Topp