Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Garmont Squadra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1034786" data-attributes="member: 34110"><p>Detta kan vara en god ide med lite extra stoppning på de punkter där det klämmer. Visst finns det en viss logik i uttalanden av typen;"Har du passerat säg ca tio skiddagar har innerskon förmodligen redan format sig till sin bästa förmåga efter din fot och en värmning skulle bli mer eller mindre onödig", men en "intuition-style", ugnsvärmbar innersko kan ju tvingas lite extra med stoppning och (för) hårt spännda pjäxor under formningen, millimetrar som man inte kommer åt genom att åka i innerskon.</p><p></p><p></p><p>Släng upp några bilder här så finns det kanske någon som kan säga något definitivt?</p><p></p><p></p><p>Jag har faktiskt inte provat men 10-15min i en reguljär ~100 C ugn borde väl inte förstöra dom men ger nog inte heller någon hållbar förändring av deras form.</p><p></p><p>-snö</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1034786, member: 34110"] Detta kan vara en god ide med lite extra stoppning på de punkter där det klämmer. Visst finns det en viss logik i uttalanden av typen;"Har du passerat säg ca tio skiddagar har innerskon förmodligen redan format sig till sin bästa förmåga efter din fot och en värmning skulle bli mer eller mindre onödig", men en "intuition-style", ugnsvärmbar innersko kan ju tvingas lite extra med stoppning och (för) hårt spännda pjäxor under formningen, millimetrar som man inte kommer åt genom att åka i innerskon. Släng upp några bilder här så finns det kanske någon som kan säga något definitivt? Jag har faktiskt inte provat men 10-15min i en reguljär ~100 C ugn borde väl inte förstöra dom men ger nog inte heller någon hållbar förändring av deras form. -snö /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Garmont Squadra
Tillbaka
Topp