Garn till mössor

Dirty-Harry

Ny medlem
Garn till mössor
Tjena håller på att virka lite mössor,
och nu är det så att jag hittar inga tuffa garner längre i den butik som ligger där jag bor, och jag undrar om det är någon här som vet om någon bra sajt eller butik som man kan köpa garner i från.
skulle vara väldigt schysst i såna fall.

Garn till mössor
va fan.
kolla sverre och kaj.
de virkar ju mössor.
så det är inte alls kärringstämpel att virka mössor.
isåfall har världsmästaren i extrem åkning en kärringstämpel.

Garn till mössor
OJ, om de virkar, ja då måste ju bara jag oxå sätta igång att virka!

Näee, hitta på något eget istället, varför inte knyppla till ett häftigt skidskärp eller nåt...

Put put put...

Garn till mössor
Lofberg har en bra poäng. Det känns lite tvetydigt när "Dirty Harry" frågar om garntips. Skulle kännas betydligt bekvämare om frågan från nån med det namnet gällde om man ska använda helmantlade kulor eller inte...
Snart handlar väl Forumet om handväskor i Gore Tex.

Garn till mössor
Eller varför inte ett pannband... det verkar ju vara hippaste prylen just nu, halvlångt fett hår och ett pannband alá Björn Borg på skalen.

Ta det ett steg till och virka i nåt halvstretchmaterial, kanske finns nån lycragarntyp?

:-D

Garn till mössor
Om du stickar med ett garn som är lite tunnare än lovikka så blir den mycket smidigare och så blir den tätare.

Köp ett får och klipp och karda och spinn och färga. ;)

Garn till mössor
jag virkar ju mössor och pannband och så och jag har gjort ett skärp en gång men det höll inte särskilt länge..jag virkar typ 2 pannband i veckan har slutat göra mössor nu för det är så varmt ute....

Tillbaka
Topp