Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Gaustablikk, påskhelgen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="torax" data-source="post: 1056482" data-attributes="member: 136257"><p>För drygt en vecka sen var det mer snö en timme västerut. En vild gissning är att denna säsongen kommer bli lång i västra Telemark (Rauland och Haukelifjell). Gaustabanen har öppnat sen jag var i Gaustablikk, vilket ger tillgång till Gaustatoppen dryga 1800 möh om man inte vill gå. Det finns många åkalternativ/fina rännor därifrån och andra toppar i området. Pist och park i påsk vågar jag inte uttala mig om men det finns ofta fin åkning i området vid den tiden.</p><p></p><p>Vi utnyttjade möjligheten att åka gratis på olika anläggningar inom Telemark. Vi hade löst kort i Rauland.</p><p></p><p>Är man sugen på nysnö vid påsk är tipset att ta en dagstur till haukelifjell eller ännu säkrare Röldal.</p><p>Eller Hovden som ligger söder om Haukelifjell har också gott om snö. </p><p>Telemarkskortet gäller dock bara tom Haukelifjell.</p><p></p><p>Vägen till Rjukan/Gaustablikk är bra och någon färja behöver man inte ta.</p><p></p><p>Ett säkert kort vid påsk är Tyin/Filefjell som ligger söder om Jotunheimen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="torax, post: 1056482, member: 136257"] För drygt en vecka sen var det mer snö en timme västerut. En vild gissning är att denna säsongen kommer bli lång i västra Telemark (Rauland och Haukelifjell). Gaustabanen har öppnat sen jag var i Gaustablikk, vilket ger tillgång till Gaustatoppen dryga 1800 möh om man inte vill gå. Det finns många åkalternativ/fina rännor därifrån och andra toppar i området. Pist och park i påsk vågar jag inte uttala mig om men det finns ofta fin åkning i området vid den tiden. Vi utnyttjade möjligheten att åka gratis på olika anläggningar inom Telemark. Vi hade löst kort i Rauland. Är man sugen på nysnö vid påsk är tipset att ta en dagstur till haukelifjell eller ännu säkrare Röldal. Eller Hovden som ligger söder om Haukelifjell har också gott om snö. Telemarkskortet gäller dock bara tom Haukelifjell. Vägen till Rjukan/Gaustablikk är bra och någon färja behöver man inte ta. Ett säkert kort vid påsk är Tyin/Filefjell som ligger söder om Jotunheimen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Gaustablikk, påskhelgen
Tillbaka
Topp