Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasqvitslund" data-source="post: 1141501" data-attributes="member: 135421"><p>Spännande det här. Under hösten gjorde vi det omvända, sålde hus i Östersund och bostadsrätt i Duved för att flytta söderut tillbaka till hemtrakterna. </p><p></p><p>Med barn och långt till familj vägde de aspekterna i livet tyngre än det egna nöjet som man aldrig riktigt fick tid till eftersom en av oss tar hand om barnet. Jag och min sambo har säsongat flera år i Åre och cyklar och har haft lägenhet i Åre i alla år sedan vi flyttade till Östersund, lyxliv kan man väl föreställa sig men allt är inte heller glamour, även i Åre regnar det på vintern, sommaren når knappt över 15 grader och man lessnar på att träffa familjen allt för sällan och glider på något sätt längre och längre ifrån. Upplevelsen och känslan man får på semestrar och på sociala medier stämmer inte riktigt överens med hur livet är, den gråa trista vardagen med jobb, disk, tvätt, etc försvinner inte för att man bor i norr. Dock håller jag med dig om attityden bland folket är annorlunda, men prylhetsen kommer du komma in i om du spenderar tid i Åre. </p><p></p><p>Men det sagt vill jag också säga att jag under flertalet gånger denna höst grubblar över om gjort rätt beslut. Men vi testar det här ett tag och om vi inte trivs eller längtar tillbaka så är det bara att göra resan en gång till. Dock är det ingen jättegrej att flytta, jag och min sambo är impulsiva och kan säkert komma att flytta tillbaka när barna är äldre. Jobb finns det alltid, även bostäder. Om ni äger boende i Göteborg och är inne på bostadsmarknaden är det inga problem att köpa något. Jag tycker du ska ta diskussionen med din fru och förklara läget och avdramatisera det hela med att flytta, säg att du är redo för något nytt i livet och inte vill fortsätta bo i Göteborg utan att veta om gräset är grönare på andra sidan, och om det inte blir rätt så kan ni ALLTID flytta tillbaka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasqvitslund, post: 1141501, member: 135421"] Spännande det här. Under hösten gjorde vi det omvända, sålde hus i Östersund och bostadsrätt i Duved för att flytta söderut tillbaka till hemtrakterna. Med barn och långt till familj vägde de aspekterna i livet tyngre än det egna nöjet som man aldrig riktigt fick tid till eftersom en av oss tar hand om barnet. Jag och min sambo har säsongat flera år i Åre och cyklar och har haft lägenhet i Åre i alla år sedan vi flyttade till Östersund, lyxliv kan man väl föreställa sig men allt är inte heller glamour, även i Åre regnar det på vintern, sommaren når knappt över 15 grader och man lessnar på att träffa familjen allt för sällan och glider på något sätt längre och längre ifrån. Upplevelsen och känslan man får på semestrar och på sociala medier stämmer inte riktigt överens med hur livet är, den gråa trista vardagen med jobb, disk, tvätt, etc försvinner inte för att man bor i norr. Dock håller jag med dig om attityden bland folket är annorlunda, men prylhetsen kommer du komma in i om du spenderar tid i Åre. Men det sagt vill jag också säga att jag under flertalet gånger denna höst grubblar över om gjort rätt beslut. Men vi testar det här ett tag och om vi inte trivs eller längtar tillbaka så är det bara att göra resan en gång till. Dock är det ingen jättegrej att flytta, jag och min sambo är impulsiva och kan säkert komma att flytta tillbaka när barna är äldre. Jobb finns det alltid, även bostäder. Om ni äger boende i Göteborg och är inne på bostadsmarknaden är det inga problem att köpa något. Jag tycker du ska ta diskussionen med din fru och förklara läget och avdramatisera det hela med att flytta, säg att du är redo för något nytt i livet och inte vill fortsätta bo i Göteborg utan att veta om gräset är grönare på andra sidan, och om det inte blir rätt så kan ni ALLTID flytta tillbaka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Tillbaka
Topp