Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="POGA_STHLM" data-source="post: 1141516" data-attributes="member: 132267"><p>Välkommen upp!</p><p>Jag o min fru flyttade till Ösd för två år sedan för att komma närmare berg o allt vad det innebär. Det är en kompromiss, som jag ser det. Finns många städer med bättre skidåkning o många ggr hav i närheten, men ska man göra ett fegval o flytta från Sthlm närmare skidåkning o behålla karriär, kan Ösd. vara ett bra alt.</p><p>känner hittills att jag träffat rätt och får många bra skiddagar, skillnaden är ju att nu åker jag efter prognos. under vårvintern är d ofta bra åkning, men kallföreåkningen är inte lika ofta bra.</p><p>-ja, du må ha en romantisk bild över fjällvärlden o Ösd-borna. Jag blev förvånad över hur få som åker skidor, iaf utan lifthjälp. Att det är ett annat mindset, mindre materialistiskt osv, hör inte till en stad som Ösd, den är krassare än andra.?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="POGA_STHLM, post: 1141516, member: 132267"] Välkommen upp! Jag o min fru flyttade till Ösd för två år sedan för att komma närmare berg o allt vad det innebär. Det är en kompromiss, som jag ser det. Finns många städer med bättre skidåkning o många ggr hav i närheten, men ska man göra ett fegval o flytta från Sthlm närmare skidåkning o behålla karriär, kan Ösd. vara ett bra alt. känner hittills att jag träffat rätt och får många bra skiddagar, skillnaden är ju att nu åker jag efter prognos. under vårvintern är d ofta bra åkning, men kallföreåkningen är inte lika ofta bra. -ja, du må ha en romantisk bild över fjällvärlden o Ösd-borna. Jag blev förvånad över hur få som åker skidor, iaf utan lifthjälp. Att det är ett annat mindset, mindre materialistiskt osv, hör inte till en stad som Ösd, den är krassare än andra.? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Tillbaka
Topp