Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Granny" data-source="post: 1141634" data-attributes="member: 149400"><p>Halloj!</p><p></p><p>Kan relatera med dig till 100% </p><p>Jag lämnade en lång relation och slentrianlivet i Göteborg som jag va less på och gjorde min första säsong i Sälen vid 30 års ålder.</p><p>Det va det bästa beslutet jag tagit i mitt liv.</p><p>Där träffade jag mannen i mitt liv med samma intresse,livsglädje och värderingar som mig. Nu 5 år senare har vi säsongat både i Österrike, Japan och rest halva jorden runt större delar av vinterhalvåret medans vi är hemma på sommaren och jobbar.</p><p>Köpte ett litet hus ute på landet norr om Gbg så vi kan leva billigt och fortfarande resa. Vi har även en husbil som tagit oss runt halva Europa. I år fick vi en liten grabb som hänger med på alla våra äventyr. </p><p></p><p>Vad vill jag ha sagt med det?</p><p>För mig va det mitt livs bästa beslut att lämna Gbg för snön, och att sen hitta den grymmaste mannen att dela alla äventyr med, ja det är ju bara GULD!</p><p></p><p>Min relation jag lämnade i Göteborg va inte rätt för mig, vi hade inga gemensamma intressen överhuvudtaget och det har jag lärt mig nu hur viktigt det är.</p><p>Men det ena behöver inte utesluta det andra.</p><p>Är hon kvinnan i ditt liv så löser ni det.</p><p>Testa att säsonga en gång och se hur d känns eller Man måste inte flytta för gott utan res iväg 1-2 mån under vintern så får du ju känna på det.</p><p>Bor ni mitt i Gbg? Flytta ut en bit utanför Gbg så kommer ni ju bort från de "värsta"</p><p></p><p>Eller gör ni allt på hennes villkor? Eller har ni gemensamma mål ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Granny, post: 1141634, member: 149400"] Halloj! Kan relatera med dig till 100% Jag lämnade en lång relation och slentrianlivet i Göteborg som jag va less på och gjorde min första säsong i Sälen vid 30 års ålder. Det va det bästa beslutet jag tagit i mitt liv. Där träffade jag mannen i mitt liv med samma intresse,livsglädje och värderingar som mig. Nu 5 år senare har vi säsongat både i Österrike, Japan och rest halva jorden runt större delar av vinterhalvåret medans vi är hemma på sommaren och jobbar. Köpte ett litet hus ute på landet norr om Gbg så vi kan leva billigt och fortfarande resa. Vi har även en husbil som tagit oss runt halva Europa. I år fick vi en liten grabb som hänger med på alla våra äventyr. Vad vill jag ha sagt med det? För mig va det mitt livs bästa beslut att lämna Gbg för snön, och att sen hitta den grymmaste mannen att dela alla äventyr med, ja det är ju bara GULD! Min relation jag lämnade i Göteborg va inte rätt för mig, vi hade inga gemensamma intressen överhuvudtaget och det har jag lärt mig nu hur viktigt det är. Men det ena behöver inte utesluta det andra. Är hon kvinnan i ditt liv så löser ni det. Testa att säsonga en gång och se hur d känns eller Man måste inte flytta för gott utan res iväg 1-2 mån under vintern så får du ju känna på det. Bor ni mitt i Gbg? Flytta ut en bit utanför Gbg så kommer ni ju bort från de "värsta" Eller gör ni allt på hennes villkor? Eller har ni gemensamma mål ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Tillbaka
Topp