Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1141719" data-attributes="member: 83225"><p>Spännande tråd detta. Ett annat perspektiv som kan vara bra att ha med (låter kanske lite djävulens advokat nu men), är det verkligen så svårt att göra de sakerna du vill göra i och runt gbg då? </p><p></p><p>Jag har själv tendenser och jag hade så sent som idag liknande diskussioner med flera på twitter om att vi är många som går igenom livet med en grundtanke att "om bara X förändras blir livet bra". Som här då skulle det kunna vara att om man bara bor i Åre/Östersund så kommer man att göra massa saker. Men är det så svårt att göra dem idag? Skidåkningen är ju jäkligt svår att göra nåt åt men kanske är det en stuga utanför Sälen som är lösningen? SÅ kan du åka dit på helgerna under vintern? </p><p></p><p>Sen är det förstås fullt möjligt att det är miljöombytet du behöver. Jag ville bara slänga in perspektivet att det kanske är bilden av ett annat liv du är på jakt efter? Annars om jag skulle göra nåt sånt där så är det ju Geneve som skulle vara min lösning. Ungefär lika långt med bil från Chamonix som Östersund är från Åre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1141719, member: 83225"] Spännande tråd detta. Ett annat perspektiv som kan vara bra att ha med (låter kanske lite djävulens advokat nu men), är det verkligen så svårt att göra de sakerna du vill göra i och runt gbg då? Jag har själv tendenser och jag hade så sent som idag liknande diskussioner med flera på twitter om att vi är många som går igenom livet med en grundtanke att "om bara X förändras blir livet bra". Som här då skulle det kunna vara att om man bara bor i Åre/Östersund så kommer man att göra massa saker. Men är det så svårt att göra dem idag? Skidåkningen är ju jäkligt svår att göra nåt åt men kanske är det en stuga utanför Sälen som är lösningen? SÅ kan du åka dit på helgerna under vintern? Sen är det förstås fullt möjligt att det är miljöombytet du behöver. Jag ville bara slänga in perspektivet att det kanske är bilden av ett annat liv du är på jakt efter? Annars om jag skulle göra nåt sånt där så är det ju Geneve som skulle vara min lösning. Ungefär lika långt med bil från Chamonix som Östersund är från Åre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Tillbaka
Topp