Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1204849" data-attributes="member: 158146"><p>Nog finns det bättre möjligheter till skidåkning i Östersund än Göteborg. Men är man verkligt tänd på att åka mycket tycker jag Åre är helt överlägset jmf med Östersund, främst för liftburen åkning. Även om man drar nitlott och inte har flexibelt jobb är det kvällsåkning 6 dagar i veckan, vara 4 är bra åkning (VM8 och Duved Linbana),</p><p></p><p>Jobbar man mån-fre är det 3 vardagkvällar och 2 dagar på helgen. 5 dagar i veckan. Plus att man kan tura någon vardagskväll. Ihop med semester i april nr det är som bäst, blir det lätt 100 dagar.</p><p></p><p>Flyttade till Åredalen 1990. Har varit 1 vinter i Stockholm och 1 i Östersund. Förutom en säsong med skada har jag loggat mer är 100 skiddagar. Då prioriterar jag skidåkning framför det mesta. </p><p></p><p>Har många kompisar som åkt riktigt mycket skidor, när de bott i Åre. Efter x antal år flyttat till Östersund, för att få ok jobb. Då har antal skiddagar minskat dramatiskt för samtliga. Efter någon vinter brukar de inte köpa säsongskort.</p><p></p><p>Dock har jag några kompisar i Östersund som turar mycket. Är man beredd att resa 2 timmar är det bra slagläge för varierade turer. Från Offerdal i norr till Ljungdalen år sydväst. Men även turer är ju nära till i Åre, men då blir det mest samma fjäll hela tiden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1204849, member: 158146"] Nog finns det bättre möjligheter till skidåkning i Östersund än Göteborg. Men är man verkligt tänd på att åka mycket tycker jag Åre är helt överlägset jmf med Östersund, främst för liftburen åkning. Även om man drar nitlott och inte har flexibelt jobb är det kvällsåkning 6 dagar i veckan, vara 4 är bra åkning (VM8 och Duved Linbana), Jobbar man mån-fre är det 3 vardagkvällar och 2 dagar på helgen. 5 dagar i veckan. Plus att man kan tura någon vardagskväll. Ihop med semester i april nr det är som bäst, blir det lätt 100 dagar. Flyttade till Åredalen 1990. Har varit 1 vinter i Stockholm och 1 i Östersund. Förutom en säsong med skada har jag loggat mer är 100 skiddagar. Då prioriterar jag skidåkning framför det mesta. Har många kompisar som åkt riktigt mycket skidor, när de bott i Åre. Efter x antal år flyttat till Östersund, för att få ok jobb. Då har antal skiddagar minskat dramatiskt för samtliga. Efter någon vinter brukar de inte köpa säsongskort. Dock har jag några kompisar i Östersund som turar mycket. Är man beredd att resa 2 timmar är det bra slagläge för varierade turer. Från Offerdal i norr till Ljungdalen år sydväst. Men även turer är ju nära till i Åre, men då blir det mest samma fjäll hela tiden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ge upp livet i Göteborg för ett liv i Östersund/Åre?
Tillbaka
Topp