Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gear talk Världscupen 25/26
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1326346" data-attributes="member: 99032"><p>Lämnar resten av diskussionen vid sidan. Vill bara inflika att Pivot har ingen lateral (sidledes) utlösning i hälen. </p><p></p><p>Det som skiljer den från andra bindningar är att häldelen och därmed pjäxhälen och underbenet kan rotera fritt när den löser ut sidledes i tån. Plus att den är väldigt elastisk i häldelen, d.v.s. pjäxan kan röra sig en hel del och ändå återgå tiil normalläge utan att den släpper helt, och när den väl släpper så sker det relativt mjukt. </p><p></p><p>Jag inbillar mig att just elasticiteten i hälen kan ge en vag känsla i kraftöverföringen för rejsknuttar, men det finns det säkert de som kan mycket bättre än jag så jag lämnar det här som min inbillning bara....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1326346, member: 99032"] Lämnar resten av diskussionen vid sidan. Vill bara inflika att Pivot har ingen lateral (sidledes) utlösning i hälen. Det som skiljer den från andra bindningar är att häldelen och därmed pjäxhälen och underbenet kan rotera fritt när den löser ut sidledes i tån. Plus att den är väldigt elastisk i häldelen, d.v.s. pjäxan kan röra sig en hel del och ändå återgå tiil normalläge utan att den släpper helt, och när den väl släpper så sker det relativt mjukt. Jag inbillar mig att just elasticiteten i hälen kan ge en vag känsla i kraftöverföringen för rejsknuttar, men det finns det säkert de som kan mycket bättre än jag så jag lämnar det här som min inbillning bara.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Gear talk Världscupen 25/26
Tillbaka
Topp