Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Geilo, hafjell ö/kvitfjell eller Trysil/hemsedal
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1237476" data-attributes="member: 120579"><p>Har nog varit i Hemsedal minst 2 ggr/ säsong dom senaste 12 åren. Stället byggs ut men system räcker gott till även när det är fullbokat under loven. Sällan kö längre än 10 min oftast kortare. Systemet håller bra och man flyttar sig mellan olika toppar och följer med fördel solljuset då topparna ligger i olika väderstreck. Det finns snälla pist alternativ från samtliga toppar vilket är toppen om man åker med familjen. Offpisten när snön tillåter är riktigt grym, men där är man inte ensam, norrmännen åker mycket offpist. Kallas för Skandinaviens Alperna vilket är lätt att förstå med många toppar i närområdet uppåt 2000 möh</p><p>Våra barn har lärt sig att åka skidor där. </p><p>Trysil är riktigt bra, större än Hemsedal men inte uppbyggt på samma sätt. Några pister håller riktigt bra klass.Här är tyvärr under loven riktigt långa liftkort i vissa liftar (30 min)</p><p>Har ingen Alpänsla men är så många resor bättre än Sälen som ligger ganska nära.</p><p>Både Trysil o Hemsedal brukar öppna i mitten/ slutet av November. Till jullovet är det mesta normalt sett öppnat.</p><p>Geilo har jag inte varit på 30 år, inte rättvist att skriva nått om.</p><p>Hafjell har jag inte åka skidor i.</p><p> Från västkusten är det kortare och snabbare att åka till Hemsedal och Trysil än Sälen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1237476, member: 120579"] Har nog varit i Hemsedal minst 2 ggr/ säsong dom senaste 12 åren. Stället byggs ut men system räcker gott till även när det är fullbokat under loven. Sällan kö längre än 10 min oftast kortare. Systemet håller bra och man flyttar sig mellan olika toppar och följer med fördel solljuset då topparna ligger i olika väderstreck. Det finns snälla pist alternativ från samtliga toppar vilket är toppen om man åker med familjen. Offpisten när snön tillåter är riktigt grym, men där är man inte ensam, norrmännen åker mycket offpist. Kallas för Skandinaviens Alperna vilket är lätt att förstå med många toppar i närområdet uppåt 2000 möh Våra barn har lärt sig att åka skidor där. Trysil är riktigt bra, större än Hemsedal men inte uppbyggt på samma sätt. Några pister håller riktigt bra klass.Här är tyvärr under loven riktigt långa liftkort i vissa liftar (30 min) Har ingen Alpänsla men är så många resor bättre än Sälen som ligger ganska nära. Både Trysil o Hemsedal brukar öppna i mitten/ slutet av November. Till jullovet är det mesta normalt sett öppnat. Geilo har jag inte varit på 30 år, inte rättvist att skriva nått om. Hafjell har jag inte åka skidor i. Från västkusten är det kortare och snabbare att åka till Hemsedal och Trysil än Sälen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Geilo, hafjell ö/kvitfjell eller Trysil/hemsedal
Tillbaka
Topp