Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Generell fråga om bindningar - slitage, etc.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PMJ" data-source="post: 129361" data-attributes="member: 39086"><p>Tjenare.</p><p></p><p>tänkte låtar forumet på Freeride upplysa mig lite då jag har i följande fundering runt detta med bindningar.</p><p></p><p>Har ett par helt nakna Völk Karma 05/06 som måste monteras - då dyker följande problematik upp.</p><p>Har ett par riktigt feta Look-bindningar, några generationer tillbaka i tiden, men ack så coola, dessutom </p><p>stadiga som få (och tunga...). Mot detta står att välja ett par betydligt beskedligare men funktionella par </p><p>Tyrolia som satt på mina förra lagg. Dessa är betydligt modernare dock och kan uppfattas som det "säkraste" </p><p>valet (modellen är "hyrbindning" med rails för lätt förlyttning). </p><p></p><p>Frågan jag lurar på lite är hur pass mycket en gammal bindning slits i fjädrar, mm?</p><p>Den aktuella äldre bindningen (LOOK) är sparsamt körd och absolut inte under hårda förhållanden, utan har </p><p>bara "vilat" några säsonger...</p><p></p><p>Förnuft (Tyrolia) eller känsla (LOOK), vad säger forumet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PMJ, post: 129361, member: 39086"] Tjenare. tänkte låtar forumet på Freeride upplysa mig lite då jag har i följande fundering runt detta med bindningar. Har ett par helt nakna Völk Karma 05/06 som måste monteras - då dyker följande problematik upp. Har ett par riktigt feta Look-bindningar, några generationer tillbaka i tiden, men ack så coola, dessutom stadiga som få (och tunga...). Mot detta står att välja ett par betydligt beskedligare men funktionella par Tyrolia som satt på mina förra lagg. Dessa är betydligt modernare dock och kan uppfattas som det "säkraste" valet (modellen är "hyrbindning" med rails för lätt förlyttning). Frågan jag lurar på lite är hur pass mycket en gammal bindning slits i fjädrar, mm? Den aktuella äldre bindningen (LOOK) är sparsamt körd och absolut inte under hårda förhållanden, utan har bara "vilat" några säsonger... Förnuft (Tyrolia) eller känsla (LOOK), vad säger forumet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Generell fråga om bindningar - slitage, etc.
Tillbaka
Topp