Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Geologifrågan = Varför inte bottenlöst puder i Åre (närhet till Atlanten osv)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1225522" data-attributes="member: 161661"><p>Något man får lära sig om puderparadis som västra Kanada och Japan är att det är mötet mellan kall luft och saltvatten från havet som gör att det blir så mycket puder. </p><p>Vän av ordning undrar varför vi inte får samma effekt i Åre; det är ju trots allt inte allt för långt till Atlanten i Trondheim. Och vi får ju blåsten därifrån; varför får vi inte pudret också?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1225522, member: 161661"] Något man får lära sig om puderparadis som västra Kanada och Japan är att det är mötet mellan kall luft och saltvatten från havet som gör att det blir så mycket puder. Vän av ordning undrar varför vi inte får samma effekt i Åre; det är ju trots allt inte allt för långt till Atlanten i Trondheim. Och vi får ju blåsten därifrån; varför får vi inte pudret också? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Geologifrågan = Varför inte bottenlöst puder i Åre (närhet till Atlanten osv)
Tillbaka
Topp