Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Ghetto eller Jibb?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 446967" data-attributes="member: 57206"><p>Fast samtidigt så är jibbing för mig en definition på en typ av skidåkning och bör därmed inte ha något att göra med hur man klär sig, snackar osv. </p><p>För det är ju som sagt så att alla klär sig olika och därför tycker jag att begreppet jibbing bara bör innefatta den typen av skidåkning och inte hur man ser ut osv.</p><p></p><p>Dock är det ju som sagt så att idag så gör vi det alla, kopplar ihop vissa begrepp till en viss stereotyp. Om jag skulle be någon har förklara hur en typisk "brat" ser ut, pratar och är som person så tror jag sorgligt nog att dom flesta av oss skulle komma med väldigt likvärda beskrivningar. Vi vill indentifiera oss med något och visa att vi tillhör någon form av gruppering, så har det varit i alla tider och kommer alltid att vara. ALLA gör det undermedvetet, lik jag som ni. Det gäller allt, beteende, klädstil, sättet ni pratar på osv. osv. </p><p></p><p></p><p>För mig har det två olika innebörder. "fan va jibb" skulle man ju kunna säga om personerna i filmen verkligen jibbar riktigt bra (vilket nu också gör i detta fallet). För jag tror inte folk skulle skriva "fan va dom är gaaangsta" om dom som medverkar inte hade haft stora kläder osv. </p><p></p><p></p><p>Jo precis, om man skulle säga "fan va jibb" så borde det ju vara åt åkningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 446967, member: 57206"] Fast samtidigt så är jibbing för mig en definition på en typ av skidåkning och bör därmed inte ha något att göra med hur man klär sig, snackar osv. För det är ju som sagt så att alla klär sig olika och därför tycker jag att begreppet jibbing bara bör innefatta den typen av skidåkning och inte hur man ser ut osv. Dock är det ju som sagt så att idag så gör vi det alla, kopplar ihop vissa begrepp till en viss stereotyp. Om jag skulle be någon har förklara hur en typisk "brat" ser ut, pratar och är som person så tror jag sorgligt nog att dom flesta av oss skulle komma med väldigt likvärda beskrivningar. Vi vill indentifiera oss med något och visa att vi tillhör någon form av gruppering, så har det varit i alla tider och kommer alltid att vara. ALLA gör det undermedvetet, lik jag som ni. Det gäller allt, beteende, klädstil, sättet ni pratar på osv. osv. För mig har det två olika innebörder. "fan va jibb" skulle man ju kunna säga om personerna i filmen verkligen jibbar riktigt bra (vilket nu också gör i detta fallet). För jag tror inte folk skulle skriva "fan va dom är gaaangsta" om dom som medverkar inte hade haft stora kläder osv. Jo precis, om man skulle säga "fan va jibb" så borde det ju vara åt åkningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Ghetto eller Jibb?
Tillbaka
Topp