Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Ghetto eller Jibb?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="H-T" data-source="post: 448012"><p>Om man är gangster för att man är bra och en person alla andra ser upp till så kan man lika gärna säga att skidåkning har lika mycket med sjukhus-kulturen att göra. En överläkare är antagligen sjukhusets bästa läkare och troligtvis den som de andra läkarna ser upp till. I så fall är ju Tom Wallisch en överläkare och skidåkning är sjukt HOSPITAL !! </p><p></p><p>Knappast alla åkare använder engelska och de som gör det gör det troligen inte för att de åker skidor. Utan snarare för att de bor i ett engelsktalande land. Om man gör det ändå så beror det troligtvis bara på trender och att personen i fråga tycker det är "coolt". I amerika kan jag gissa att det är populärt att uttrycka sig så, men det är lika populärt att säga "fan va sjukt" i Sverige eller som på engelska är "damn that's sick" och adjektivet "sjukt" tillhör ju sjukhus-kulturen. "Han är fan inte frisk" kan jag också känna igen mig säga. Än en gång, sjukhus. Ord som "shit" och "dirty" verkar ju vara väldigt på tapeten också och det kan ju kopplas till mänsklig hygien, vilket än en gång kan kopplas till sjukhus. SHIIIT'S HOSPITAL!</p><p></p><p>Att du, och troligen personer du åker med, använder ord och "allt sånt" som ingår i gangsta-kulturen gör knappast skidåkning till gangsta. Kanske för er dock.</p><p></p><p>Men än en gång, palla bry sig, jag låter folk göra sin grej, men jag förstår inte hur man kan kalla skidåkning för något som är "gangsta".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="H-T, post: 448012"] Om man är gangster för att man är bra och en person alla andra ser upp till så kan man lika gärna säga att skidåkning har lika mycket med sjukhus-kulturen att göra. En överläkare är antagligen sjukhusets bästa läkare och troligtvis den som de andra läkarna ser upp till. I så fall är ju Tom Wallisch en överläkare och skidåkning är sjukt HOSPITAL !! Knappast alla åkare använder engelska och de som gör det gör det troligen inte för att de åker skidor. Utan snarare för att de bor i ett engelsktalande land. Om man gör det ändå så beror det troligtvis bara på trender och att personen i fråga tycker det är "coolt". I amerika kan jag gissa att det är populärt att uttrycka sig så, men det är lika populärt att säga "fan va sjukt" i Sverige eller som på engelska är "damn that's sick" och adjektivet "sjukt" tillhör ju sjukhus-kulturen. "Han är fan inte frisk" kan jag också känna igen mig säga. Än en gång, sjukhus. Ord som "shit" och "dirty" verkar ju vara väldigt på tapeten också och det kan ju kopplas till mänsklig hygien, vilket än en gång kan kopplas till sjukhus. SHIIIT'S HOSPITAL! Att du, och troligen personer du åker med, använder ord och "allt sånt" som ingår i gangsta-kulturen gör knappast skidåkning till gangsta. Kanske för er dock. Men än en gång, palla bry sig, jag låter folk göra sin grej, men jag förstår inte hur man kan kalla skidåkning för något som är "gangsta". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Ghetto eller Jibb?
Tillbaka
Topp