Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Gjorde jon rätt ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 221405" data-attributes="member: 35960"><p>Ja vad ska man säga, tycker allt som för sporten framåt är bra och kreativitet ska belönas.. </p><p>Så ja Jon gjorde rätt i att försöka få domarna att inse att det är ett nytt trick som få personer i cirkusen idag sätter klockrent.. sw10 är tyvärr idag vardagsmat, var och varannan gör dom.. Och med det vill jag inte ha sagt att jag gör det, bara så vi är på det klara med det..</p><p></p><p>Det jag personligen skulle vilja se i en tävling som den här är kanske en limit på hur många gånger under kval och final man får göra ett specifikt trick.. Säg att man bara för göra 2 st sw10 oavsett handpåläggning, det skulle tvinga fram mer variation från åkarna och skulle göra tävlingen lite mer annorlunda.. </p><p>Visst, då kan man som Jon slänga iväg 2 st Kangaroo´s och sen 2 st sw10.. Men då har man iallafall fått variation på åkningen, något som vi alla vill se (gissar jag)..</p><p></p><p>Går inte att göra mycket idag, det är 1080 som gäller för att vinna och det vet åkarna också.. Dom livnär sig på åkningen och då kommer dom fortsätta göra det trick som dom vet ger bäst betalt i poäng väg.. Tror skidvärlden måste ta sig i kragen och göra något för att få bort det här med att alla gör samma trick under alla åk.. </p><p>Nu såg inte jag kvalet då jag såg via tv´n men det jag såg via tv´n var att i finalen så var det bara dom 2 svenskarna och japanen som gjorde annat än just sw10 (i stort sett).. </p><p>Och det förnöjer, även om nu Jon gjorde 4 st kangaroo´s, men som dom sa, det är ett nytt trick som måste arbetas in hos domarna.. Sen att det sitter snowboard folk och dömer en skidtävling är fel om den informationen stämmer.. </p><p></p><p>Tack för mig..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 221405, member: 35960"] Ja vad ska man säga, tycker allt som för sporten framåt är bra och kreativitet ska belönas.. Så ja Jon gjorde rätt i att försöka få domarna att inse att det är ett nytt trick som få personer i cirkusen idag sätter klockrent.. sw10 är tyvärr idag vardagsmat, var och varannan gör dom.. Och med det vill jag inte ha sagt att jag gör det, bara så vi är på det klara med det.. Det jag personligen skulle vilja se i en tävling som den här är kanske en limit på hur många gånger under kval och final man får göra ett specifikt trick.. Säg att man bara för göra 2 st sw10 oavsett handpåläggning, det skulle tvinga fram mer variation från åkarna och skulle göra tävlingen lite mer annorlunda.. Visst, då kan man som Jon slänga iväg 2 st Kangaroo´s och sen 2 st sw10.. Men då har man iallafall fått variation på åkningen, något som vi alla vill se (gissar jag).. Går inte att göra mycket idag, det är 1080 som gäller för att vinna och det vet åkarna också.. Dom livnär sig på åkningen och då kommer dom fortsätta göra det trick som dom vet ger bäst betalt i poäng väg.. Tror skidvärlden måste ta sig i kragen och göra något för att få bort det här med att alla gör samma trick under alla åk.. Nu såg inte jag kvalet då jag såg via tv´n men det jag såg via tv´n var att i finalen så var det bara dom 2 svenskarna och japanen som gjorde annat än just sw10 (i stort sett).. Och det förnöjer, även om nu Jon gjorde 4 st kangaroo´s, men som dom sa, det är ett nytt trick som måste arbetas in hos domarna.. Sen att det sitter snowboard folk och dömer en skidtävling är fel om den informationen stämmer.. Tack för mig.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Gjorde jon rätt ?
Tillbaka
Topp