Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Glapp i häldel Dynafit Beast 16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gargen" data-source="post: 1071056" data-attributes="member: 143943"><p>Har beast på två skidor och har väl åkt i alla fall 3 hela veckor på det ena paret och nästan två på det andra. Inga sådana tendenser.</p><p>MEN redan när jag monterade de första paret såg jag det som en riskfaktor pga att VARJE gång du klickar i bindningen så glider hela bakbindnigen bakåt och sen fram igen, ca 1cm. Det som glider är av metall (med vassa kanter) mot plastplattan i botten. </p><p>Om det finns en liten grad eller liknande från tillverkningen i metallen så borde denna tämligen fort kunna skrapa/nöta på plasten som när den blir för tunn gör att bindningen glappar.</p><p></p><p>Notera att allt ovan endast är teorier, men att jag på likande sätt råkade hyvla bort lite plast från plastplattan vid första monteringen.</p><p></p><p>Jag bor för övrigt också i Malmö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gargen, post: 1071056, member: 143943"] Har beast på två skidor och har väl åkt i alla fall 3 hela veckor på det ena paret och nästan två på det andra. Inga sådana tendenser. MEN redan när jag monterade de första paret såg jag det som en riskfaktor pga att VARJE gång du klickar i bindningen så glider hela bakbindnigen bakåt och sen fram igen, ca 1cm. Det som glider är av metall (med vassa kanter) mot plastplattan i botten. Om det finns en liten grad eller liknande från tillverkningen i metallen så borde denna tämligen fort kunna skrapa/nöta på plasten som när den blir för tunn gör att bindningen glappar. Notera att allt ovan endast är teorier, men att jag på likande sätt råkade hyvla bort lite plast från plastplattan vid första monteringen. Jag bor för övrigt också i Malmö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Glapp i häldel Dynafit Beast 16
Tillbaka
Topp