Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Glapp längst från mellan pjäxa och bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 595937" data-attributes="member: 12152"><p>Menar du att fästpunkten på sulan längst fram är bredare på dina nya pjäxor? Det kan skilja ytterst lite, men i princip ska det måttet vara standard. Det förekommer ofta att man får problem med glapp i höjdled om man har ett par slitna pjäxor där man har knatat runt för mycket på asfalt tex. Men bredden? Det har jag aldrig hört talas om. Marker 14 är inte justerbar i sidled, precis som du säger. Det finns mig veterligen inga bindingar som är det. Salomons tåvingar går att justera, men då är det inte bredden på infästningen i sulan, utan bredden på tåboxen på själva skon. Ställ in förspänningen enligt bjork52:s beskrivning och justera efter önskat din-värde. Mer ska du inte behöva göra.</p><p></p><p>Kvarstår problemen, så posta en bild så förstår nog folk, inkl jag, bättre vad du menar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 595937, member: 12152"] Menar du att fästpunkten på sulan längst fram är bredare på dina nya pjäxor? Det kan skilja ytterst lite, men i princip ska det måttet vara standard. Det förekommer ofta att man får problem med glapp i höjdled om man har ett par slitna pjäxor där man har knatat runt för mycket på asfalt tex. Men bredden? Det har jag aldrig hört talas om. Marker 14 är inte justerbar i sidled, precis som du säger. Det finns mig veterligen inga bindingar som är det. Salomons tåvingar går att justera, men då är det inte bredden på infästningen i sulan, utan bredden på tåboxen på själva skon. Ställ in förspänningen enligt bjork52:s beskrivning och justera efter önskat din-värde. Mer ska du inte behöva göra. Kvarstår problemen, så posta en bild så förstår nog folk, inkl jag, bättre vad du menar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Glapp längst från mellan pjäxa och bindning
Tillbaka
Topp