Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning! :O
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bajsmatte" data-source="post: 121942" data-attributes="member: 30906"><p>Wilhelm: Enligt IPCC:s statistik handlar uppvärmningen de senaste 140 åren om under 0,8 grader (eftersom du inte orkar hitta det själv: <a href="http://www.ipcc.ch/present/graphics/2001syr/large/05.16.jpg" target="_blank">http://www.ipcc.ch/present/graphics/2001syr/large/05.16.jpg</a> ). Inte flera grader... Och IPCC är knappast en stor motståndare till teorin om att vi orsakat det hela. </p><p></p><p>Tittar man på temperaturkurvan som presenteras på länken ovan ser man också att de senaste årens höjning knappast är mer radikal än svängningar som skett tidigare. (Man talar om "lilla istiden" och perioden under bronsåldern då vi sannolikt haft väl så stora skillnader i temperatur, åtminstone regionalt, men antagligen också globalt).</p><p></p><p>Jag är inte mot att vi skall använda mindre fossila bränslen - tvärtom. Jag tror bara att det inte är det miljömässigt viktigaste området vi bör fokusera på. Vi orkar inte bry oss om miljön på alla sätt och om vi bara fokuserar på att minska koldioxidutsläppen tror jag att folk istället inte orkar bry sig om, som jag tror viktigare frågor, som tex utfiskningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bajsmatte, post: 121942, member: 30906"] Wilhelm: Enligt IPCC:s statistik handlar uppvärmningen de senaste 140 åren om under 0,8 grader (eftersom du inte orkar hitta det själv: [URL]http://www.ipcc.ch/present/graphics/2001syr/large/05.16.jpg[/URL] ). Inte flera grader... Och IPCC är knappast en stor motståndare till teorin om att vi orsakat det hela. Tittar man på temperaturkurvan som presenteras på länken ovan ser man också att de senaste årens höjning knappast är mer radikal än svängningar som skett tidigare. (Man talar om "lilla istiden" och perioden under bronsåldern då vi sannolikt haft väl så stora skillnader i temperatur, åtminstone regionalt, men antagligen också globalt). Jag är inte mot att vi skall använda mindre fossila bränslen - tvärtom. Jag tror bara att det inte är det miljömässigt viktigaste området vi bör fokusera på. Vi orkar inte bry oss om miljön på alla sätt och om vi bara fokuserar på att minska koldioxidutsläppen tror jag att folk istället inte orkar bry sig om, som jag tror viktigare frågor, som tex utfiskningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning! :O
Tillbaka
Topp