Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning! :O
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Belliz" data-source="post: 121946" data-attributes="member: 37260"><p>Bajsmatte: Jag snackade om att förutspå väder och klimat, men sen att klimatförändringar gör att vädret påverkas, det var det jag ville påpeka! sen handlar det inte om att minska utsläppen med någon enstaka procent, utan större minskningar måste till för att det ska kunna ge någon effekt. Och där håller jag med om att det är stora förändringar som krävs och tyvärr kanske inte är genomförbara. motståndet mot att förändra sin livstil är väldigt stort, (inte bara för Bush), utan de flesta människor. utifrån hur vissa på det här forumet resonerar kan man ju ana att de inte kommer orka bry sig.</p><p></p><p></p><p>Jag håller med om att man inte kan stirra sig blind på endast förbränningen av fossila bränslen utan även måste ta tag i andra miljökatastrofer, som utarmningen av den ekologiska mångfalden (tex utfiskninen) och övergödningen av våra sjöar och hav. </p><p></p><p>Det blir otroligt spännande att följa utvecklingen de närmsta 20 åren, för jag tror att vi står inför stora förändringar. Jag tror att klimatförändringarna, som medför mer torka på vissa ställen och mer vatten på andra, kommer att leda till krig om jordens resurser, framförallt odlingsbar mark och vatten. </p><p></p><p>Även om inte alla håller med varandra är jag glad att det finns ett intresse att debattera och lyfta fram denna problematik!</p><p></p><p>anell, tack för lite klargöranden!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Belliz, post: 121946, member: 37260"] Bajsmatte: Jag snackade om att förutspå väder och klimat, men sen att klimatförändringar gör att vädret påverkas, det var det jag ville påpeka! sen handlar det inte om att minska utsläppen med någon enstaka procent, utan större minskningar måste till för att det ska kunna ge någon effekt. Och där håller jag med om att det är stora förändringar som krävs och tyvärr kanske inte är genomförbara. motståndet mot att förändra sin livstil är väldigt stort, (inte bara för Bush), utan de flesta människor. utifrån hur vissa på det här forumet resonerar kan man ju ana att de inte kommer orka bry sig. Jag håller med om att man inte kan stirra sig blind på endast förbränningen av fossila bränslen utan även måste ta tag i andra miljökatastrofer, som utarmningen av den ekologiska mångfalden (tex utfiskninen) och övergödningen av våra sjöar och hav. Det blir otroligt spännande att följa utvecklingen de närmsta 20 åren, för jag tror att vi står inför stora förändringar. Jag tror att klimatförändringarna, som medför mer torka på vissa ställen och mer vatten på andra, kommer att leda till krig om jordens resurser, framförallt odlingsbar mark och vatten. Även om inte alla håller med varandra är jag glad att det finns ett intresse att debattera och lyfta fram denna problematik! anell, tack för lite klargöranden! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning! :O
Tillbaka
Topp