Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Juice_Mannen_Hugo" data-source="post: 193207" data-attributes="member: 46126"><p>Varken jag eller alliansen har en tanke på att helt rasera välfärdssamhället och dra in bidrag till t ex förlamade. Jag är varken anarkist eller liberal. Om det finns folk som av någon anledning inte har möjlighet att ha ett jobb (sjuklingar, folk som du?, och liknande) så ska de självklart försörjas hjälpas till att hitta något försörjningsmedel som passar. </p><p></p><p>Personligen anser jag inte att det borde vara något större problem att "hamna utanför det välbetalda moderat samhällets betala för dej själv skyddsnät". Vilket det inte skulle vara om arbetsgivare fick det lättare att både anställa och avskeda folk. Det skulle göra arbetsmarknaden mer rörlig. Ett system jag skulle känna mig tryggare i, då jag inte behövde vara livrädd för att bli av med mitt arbete. Man skulle lättare kunna byta arbetsplats tills man hittade något som passade både en själv och ens arbetsgivare. </p><p></p><p>Och jag pratar varken om att ha råd med dyra bilar eller kläder, jag vill ge folk chansen att jobba för brödfödan. Folk som idag kostar samhället pengar ska få chansen att tjäna sina egna pengar. Som de spenderar på inhemska eller utländska varor, oavsett ursprung går 25% till moms. Dessutom antäller både taiwanesiska som koreanska företag säljare och distrubörer i Sverige.</p><p></p><p>Ditt antagande att jag inte bryr mig om de där "andra" finner jag underligt. Jag uttryckte väldigt tydligt att jag vill så många som möjligt väl, vi är oense om vilken den bästa metoden är bara. Men men, du satte standarden, således tar jag mig friheten att göra ett litet antagande om din person. Efter att med möda lyckats läsa din grammatiskt förkastliga text fick jag känslan att du skrev ditt inlägg ur en lite väl subjektiv synvinkel. Är du möjligtvis en av dem som skulle lida om farbror staten drog inte lite på sina kära bidrag? Din skriftförmåga är tveklöst tveksam. Känner du att det skulle bli svårt att få råd med de där nya pjäxorna i ett mer presationsbaserat samhälle (vilket du verkar tro att alliansens politik skulle leda till)? Ta det då lugnt, med alliansens politik tjänar även de som försörjer sig på traditionellt ansett mindre krävande arbeten mer.</p><p></p><p>Just tah let you know..</p><p></p><p>Jag har inget större behov att fortsätta en politisk diskussion/debatt här på freeride, förra gången slutade det illa. Har du?</p><p></p><p>Mvh</p><p></p><p>Hugo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Juice_Mannen_Hugo, post: 193207, member: 46126"] Varken jag eller alliansen har en tanke på att helt rasera välfärdssamhället och dra in bidrag till t ex förlamade. Jag är varken anarkist eller liberal. Om det finns folk som av någon anledning inte har möjlighet att ha ett jobb (sjuklingar, folk som du?, och liknande) så ska de självklart försörjas hjälpas till att hitta något försörjningsmedel som passar. Personligen anser jag inte att det borde vara något större problem att "hamna utanför det välbetalda moderat samhällets betala för dej själv skyddsnät". Vilket det inte skulle vara om arbetsgivare fick det lättare att både anställa och avskeda folk. Det skulle göra arbetsmarknaden mer rörlig. Ett system jag skulle känna mig tryggare i, då jag inte behövde vara livrädd för att bli av med mitt arbete. Man skulle lättare kunna byta arbetsplats tills man hittade något som passade både en själv och ens arbetsgivare. Och jag pratar varken om att ha råd med dyra bilar eller kläder, jag vill ge folk chansen att jobba för brödfödan. Folk som idag kostar samhället pengar ska få chansen att tjäna sina egna pengar. Som de spenderar på inhemska eller utländska varor, oavsett ursprung går 25% till moms. Dessutom antäller både taiwanesiska som koreanska företag säljare och distrubörer i Sverige. Ditt antagande att jag inte bryr mig om de där "andra" finner jag underligt. Jag uttryckte väldigt tydligt att jag vill så många som möjligt väl, vi är oense om vilken den bästa metoden är bara. Men men, du satte standarden, således tar jag mig friheten att göra ett litet antagande om din person. Efter att med möda lyckats läsa din grammatiskt förkastliga text fick jag känslan att du skrev ditt inlägg ur en lite väl subjektiv synvinkel. Är du möjligtvis en av dem som skulle lida om farbror staten drog inte lite på sina kära bidrag? Din skriftförmåga är tveklöst tveksam. Känner du att det skulle bli svårt att få råd med de där nya pjäxorna i ett mer presationsbaserat samhälle (vilket du verkar tro att alliansens politik skulle leda till)? Ta det då lugnt, med alliansens politik tjänar även de som försörjer sig på traditionellt ansett mindre krävande arbeten mer. Just tah let you know.. Jag har inget större behov att fortsätta en politisk diskussion/debatt här på freeride, förra gången slutade det illa. Har du? Mvh Hugo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning
Tillbaka
Topp