Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="powderdreams" data-source="post: 193493" data-attributes="member: 54855"><p>Nej jag har ingen lust med någon längre politisk diskution men jag vill ändå klargöra några saker.</p><p> </p><p>För det första tycker jag det är kul att du självklart antar att jag går på bidrag bara för att jag bryr mej om folk som behöver dom. Jag går jag inte på bidrag och har så heller aldrig gjort förutom studiebidraget i skolan men det tror jag även att du gjorde. Jag jobbar och har aldrig haft svårt att få jobb, aldrig blivit sparkad utan tvärtom ofta blivit ombedd att stanna kvar, vidare har jag haft många jobb det senaste året vilka jag själv sagt upp mej ifrån när jag känt för att testa på något nytt. Jag känner mej därför heller inte livrädd för att bli av med jobbet eftersom jag vet att jag kan skaffa ett nytt även som det ser ut nu i Sverige. Tror inte det krävs en höger regering för att lösa arbetslöshets problemen, däremot så fungerar inte arbetsförmedlingen bra så visst finns det saker att göra och förbättra för en smidigare förmedling av lediga arbeten i Sverige.</p><p>Självklart ska man göra allt för att alla som vill och kan jobba ska få chansen men du specifiserar inte att det är dom du pratar om utan skriver "Folk som idag kostar samhället pengar" vilket omfattar alla som får ekonomisk hjälp, och om du hade kollat på vad det stod i inläggen du tidigare svarat på så ser du att ditt svar antyder att alla som går på bidrag eller är lågavlönade och får extra bidrag borde kunna arbeta eller arbeta och tjäna bättre istället och att man ska sänka skatterna och sluta ge dom bidrag, du skrev däremot inte hur det skulle gå till så att alla kunde tjäna bättre eller hur dom som inte kan arbeta skulle få sina pengar.</p><p></p><p>Du kanske vill så många som möjligt väl men vilka är det då som är försumbara? Jag tror inte du och övriga moderater som påstår sej bry sej om alla inser hur olika förutsättnigar alla människor har.</p><p>Och förövrigt så trodde jag du insåg att pengar som går till hjälp av tex handikappade som du säger att du bryr dej om kommer ifrån skatteintäkter som du vill sänka så då kan man ju fråga sej vart du menar att pengarna ska komma ifrån? Och moms som du nämnde är även det skattepengar men du vill ju sänka skatterna så då antar jag att momsen ska sänkas den med.</p><p>Och för varje säljare och distibutör så finns det ett antal gånger fler fabriksanstälda som det vore bättre om dom fanns i Sverige, men när dom inte gör det så hjälper företagens ökade intäkter till största delen aktieägarna i företaget och ger varken fler Svenska jobb eller höjda löner till asiatiska fabriksarbetare så ditt argument om att sänkta skattter och därigenom mer konsumtion skulle hjälpa till att skapa fler jobb känns inte riktigt hållbart.</p><p></p><p>Och beträffande min gramatik så nej den är inte den bästa men jag tycker inte det är det viktiga i samanhanget utan mer en onödig detalj som du påpekar för att ha något att se ner på mej för. Själv är jag helnöjd med hur jag skriver och har sällan hört kalgomål från folk som endast med möda har lyckats läsa vad jag skrivit. Desutom är det ingen som har tvingat dej att läsa det heller, vi lever ju trotts allt i ett fritt samhälle.</p><p></p><p>svara på det här eller låt bli, orkar inte lägga mer tid på att debatera det här med dej, men jag tyckte bara att mycket av det svar du skrev tidigare var väldigt omotiverat och motsägelsefullt och innhöll endel felaktiga antagnaden om mej som jag ville klargöra för hur det ligger till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="powderdreams, post: 193493, member: 54855"] Nej jag har ingen lust med någon längre politisk diskution men jag vill ändå klargöra några saker. För det första tycker jag det är kul att du självklart antar att jag går på bidrag bara för att jag bryr mej om folk som behöver dom. Jag går jag inte på bidrag och har så heller aldrig gjort förutom studiebidraget i skolan men det tror jag även att du gjorde. Jag jobbar och har aldrig haft svårt att få jobb, aldrig blivit sparkad utan tvärtom ofta blivit ombedd att stanna kvar, vidare har jag haft många jobb det senaste året vilka jag själv sagt upp mej ifrån när jag känt för att testa på något nytt. Jag känner mej därför heller inte livrädd för att bli av med jobbet eftersom jag vet att jag kan skaffa ett nytt även som det ser ut nu i Sverige. Tror inte det krävs en höger regering för att lösa arbetslöshets problemen, däremot så fungerar inte arbetsförmedlingen bra så visst finns det saker att göra och förbättra för en smidigare förmedling av lediga arbeten i Sverige. Självklart ska man göra allt för att alla som vill och kan jobba ska få chansen men du specifiserar inte att det är dom du pratar om utan skriver "Folk som idag kostar samhället pengar" vilket omfattar alla som får ekonomisk hjälp, och om du hade kollat på vad det stod i inläggen du tidigare svarat på så ser du att ditt svar antyder att alla som går på bidrag eller är lågavlönade och får extra bidrag borde kunna arbeta eller arbeta och tjäna bättre istället och att man ska sänka skatterna och sluta ge dom bidrag, du skrev däremot inte hur det skulle gå till så att alla kunde tjäna bättre eller hur dom som inte kan arbeta skulle få sina pengar. Du kanske vill så många som möjligt väl men vilka är det då som är försumbara? Jag tror inte du och övriga moderater som påstår sej bry sej om alla inser hur olika förutsättnigar alla människor har. Och förövrigt så trodde jag du insåg att pengar som går till hjälp av tex handikappade som du säger att du bryr dej om kommer ifrån skatteintäkter som du vill sänka så då kan man ju fråga sej vart du menar att pengarna ska komma ifrån? Och moms som du nämnde är även det skattepengar men du vill ju sänka skatterna så då antar jag att momsen ska sänkas den med. Och för varje säljare och distibutör så finns det ett antal gånger fler fabriksanstälda som det vore bättre om dom fanns i Sverige, men när dom inte gör det så hjälper företagens ökade intäkter till största delen aktieägarna i företaget och ger varken fler Svenska jobb eller höjda löner till asiatiska fabriksarbetare så ditt argument om att sänkta skattter och därigenom mer konsumtion skulle hjälpa till att skapa fler jobb känns inte riktigt hållbart. Och beträffande min gramatik så nej den är inte den bästa men jag tycker inte det är det viktiga i samanhanget utan mer en onödig detalj som du påpekar för att ha något att se ner på mej för. Själv är jag helnöjd med hur jag skriver och har sällan hört kalgomål från folk som endast med möda har lyckats läsa vad jag skrivit. Desutom är det ingen som har tvingat dej att läsa det heller, vi lever ju trotts allt i ett fritt samhälle. svara på det här eller låt bli, orkar inte lägga mer tid på att debatera det här med dej, men jag tyckte bara att mycket av det svar du skrev tidigare var väldigt omotiverat och motsägelsefullt och innhöll endel felaktiga antagnaden om mej som jag ville klargöra för hur det ligger till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning
Tillbaka
Topp