Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dennatrollet" data-source="post: 193514" data-attributes="member: 64862"><p>jag håller med "hjalle" och alla andra också för den delen. det här är ett jävla problem.</p><p></p><p>vissa ropade kärnkraft, och visst, själva energiutvinningen kan väl betecknas som, förhållandevis "smutsfri", men sen kommer man till slutförvaring och då blir man lite tveksam. slutförvaringen är en "tiotusenkronors-fråga", men en sak som det inte fokuseras speciellt mycket på är själva uranbrytningen. uranbrytning är en precis lika stor miljöbov som vilken annan gruvindustri som helst, iövrigt är ju inte gruventreprenörer direkt kända för att ha moralen som sin starkaste ledstjärna. hursomhelst, den som känner för at läsa mer kan ju kolla in den här artikeln(www.younggeneration.nu/Downloads/YGGrupparbete3.pdf) och så kan ni höra av er till mig om ni har lust sticka till kanada eller namibia och ge grabbarna i gruvorna ett handtag.</p><p></p><p>ok, hjalle jag är med dig. jag bestämde mig faktiskt för inte så länge sedan för MP, även om det kanske mest beror på att peter wahlbeck är med i gänget och att han är så himla rolig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dennatrollet, post: 193514, member: 64862"] jag håller med "hjalle" och alla andra också för den delen. det här är ett jävla problem. vissa ropade kärnkraft, och visst, själva energiutvinningen kan väl betecknas som, förhållandevis "smutsfri", men sen kommer man till slutförvaring och då blir man lite tveksam. slutförvaringen är en "tiotusenkronors-fråga", men en sak som det inte fokuseras speciellt mycket på är själva uranbrytningen. uranbrytning är en precis lika stor miljöbov som vilken annan gruvindustri som helst, iövrigt är ju inte gruventreprenörer direkt kända för att ha moralen som sin starkaste ledstjärna. hursomhelst, den som känner för at läsa mer kan ju kolla in den här artikeln(www.younggeneration.nu/Downloads/YGGrupparbete3.pdf) och så kan ni höra av er till mig om ni har lust sticka till kanada eller namibia och ge grabbarna i gruvorna ett handtag. ok, hjalle jag är med dig. jag bestämde mig faktiskt för inte så länge sedan för MP, även om det kanske mest beror på att peter wahlbeck är med i gänget och att han är så himla rolig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
global uppvärmning
Tillbaka
Topp